نقش‌آفرینی گسترده مساجد از اهداف تشکیل قرارگاه محله مسجد محور است

کریم‌پور نقش‌آفرینی گسترده مساجد را از اهداف تشکیل قرارگاه محله مسجد محور برشمرد و گفت: ما با راه‌اندازی این قرارگاه، تمام اقدامات در محله‌ها را به سمت مسجد هدایت خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «احسان کریم‌پور» عصر امروز (سه شنبه ۲۳ شهریور) در آئین تکریم ائمه جماعت، هیئت امنا و خادمین مساجد شاخص در طرح مسجد محوری بسیج، با بیان اینکه مسجد محوری، رویکرد همیشگی بسیج است اظهار کرد: بسیجیان یاریگر انقلاب و مردم هستند.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک با اشاره به اينکه تاکید رهبر معظم انقلاب این است که مساجد در هر محله محور باشند افزود: بر این اساس مسجد تراز انقلاب می‌تواند به عنوان محور محله قرار گیرد و پاسخگوی نیازها و مشکلات مردم آن محل باشد و قرارگاه به دنبال تحقق این موضوع است.

 

وی اذعان کرد: با توجه به اینکه جرقه انقلاب ما از مساجد زده شد و در ادامه مساجد شکل گرفت و قوام پیدا کرد، در حال حاضر هم باید به این سمت پیش رویم که تمام اقدامات در محله‌ها، رویکرد مسجد محور خود را داشته باشند.

 

کریم‌پور با بیان اینکه امام خمینی (ره) فرمودند که مسجد سنگر است، سنگرها را حفظ کنید تصریح کرد: ما با راه‌اندازی قرارگاه محله مسجد محور، تمام اقدامات در محله‌ها را به سمت مسجد هدایت خواهیم کرد.

 

وی عنوان کرد: هدف از تشکیل قرارگاه محله مسجد محور، نقش‌آفرینی گسترده مساجد با همکاری ائمه جماعت، پایگاه های بسیج مساجد محلات و هیئت امنای مساجد در راستای کاهش ناهنجاری‌ها، آسیب‌های اجتماعی، کمک به مردم و رفع نیازهای هر محله است.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک بیان کرد: تا کنون توسط این قرارگاه اقداماتی همچون خدمت‌رسانی به نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر، اجرای طرح همدلی و مواسات و کمک مومنانه در چندین مرحله، اجرای طرح شهید سلیمانی و مبارزه با ویروس منحوس کرونا صورت گرفته است.

 

وی ادامه داد: مجموعه بسیج هدفی جز خدمت خالصانه به مردم و حفظ و حراست از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ندارد و در انجام وظایف و فعالیت‌های مختلف، از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کند.

 

کریم‌پور ضمن اشاره به نقش‌آفرینی بسیج در صحنه‌های مختلف اضافه کرد: بسیج در مقابل اجنبی‌هایی که به کشورمان حمله کردند، برای واکسیناسیون فلج اطفال و همچنین در زمینه یاری‌رسانی به مردمی که دچار سیل و زلزله و حوادثی شده بودند، حاضر شد.

 

وی اظهار کرد: شاخصه‌های مختلفی برای ارزیابی حوزه‌های مقاومت بسیج مدنظر قرار دارد که از جمله این شاخصه‌ها می‌توان به این میزان اثربخشی برنامه‌ها در سطح محله‌ها، میزان تعامل با ائمه جماعت و هیئت امنای مساجد، استفاده از ظرفیت‌های حوزه استحفاظی، قدرت بسیج کنندگی، مسجد محوری و همچنین اقدامات ابتکاری اشاره کرد که خوشبختانه پایگاه‌های مقاومت این قرارگاه، در زمینه‌های اشاره شده عملکرد بسیار خوبی را داشته‌اند البته تا رسیدن به نقطه مطلوب همچنان فاصله داریم و نیاز به تلاش بیشتری است.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک خاطر نشان کرد: در سندی که راهبردهای بسیج در آن تدوین و به تایید مقام معظم رهبری رسیده، یکی از مهمترین برنامه‌ها، تقویت مساجد و بحث‌های فرهنگی و تربیتی بوده و رهبر انقلاب در سخنرانی خود خطاب به بسیجیان هم فرمودند که ارتباط خود را را با بسیج تقویت کنید.

 

کد خبر 1094664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha