دومین رزمایش مومنانه اهدای خون  بسیج و سپاه در مازندران برگزار شد

شعبانی گفت: اهدای خون در گروه های خونی مختلف نیازمند فرهنگ سازی است و دومین مرحله اهدای خون در مازندران با هدف دستگیری از افراد نیازمند به خون و فرآورده های خونی اجرایی شد.

«مجیدرضا شعبانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مازندران اظهارکرد: نیاز به خون و فرآورده‌های آن نیاز همیشگی برای جامعه است و مختص به زمان خاصی نیست و همه اقشار جامعه باید در این راستا با احساس وظیفه وارد عمل شوند.

 

مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه کربلا افزود: با توجه به نوعدوستی مردم و طرح نذر خون که چندسالی است در ایام محرم برگزار می شود، جوانان عزادارحسینی از اهدای خون استقبال می‌کنند و « اجرای رزمایش اهدای خون، اهدای زندگی» در مازندران هم با هدف اهدای خون به افراد نیازمند در این بخش اجرایی می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: بسیج و سپاه برای رفع نیاز خونی در مازندران وارد میدان شده است و با توجه به نیاز شدید سازمان انتقال خون مازندران به خون و فرآورده های خونی این طرح در تمام شهرستان های مازندران اجرایی می شود.

 

شعبانی گفت: اهدای خون امسال در دو مرحله انجام و در حال اجراست که اولین مرحله از رزمایش اهدای خون با نام طرح شهید خناری شهید سازمان انتقال خون ۱۹ مرداد تا ۱۱ شهریور ماه در مازندران اجرایی شد و مرحله دوم رزمایش اهدای خون به مناسبت هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی از تاریخ ۲۶ شهریور ماه تا ۸ مهرماه اجرایی می شود.

 

مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه کربلا افزود: ادارات دفاتر خون در تمام شهرستان های مازندران در این ایام آماده دریافت خون از همشهریان است و شهرستان هایی که اداره مستقر انتقال خون در شهرستان ندارند؛ واحدهای سیار سازمان انتقال خون فعال می شود.

 

وی یادآور شد: اهدای خون در گروه های خونی مختلف نیازمند فرهنگ سازی است و برای اهدای خون باید گفتمان سازی لازم صورت گیرد و اهدای خون  به عنوان احیای یک معروف شناخته شود و نجات جان بیماران در اولویت باشد و همه ما در این بخش تلاش کنیم.

کد خبر 1094687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha