بیش از ۴۰۰ هزار دز واکسن کرونا در چهارمحال و بختیاری تزریق شد

جزایری گفت: از ابتدا تاکنون ۵۰۰ هزار دز واکسن کرونا وارد استان چهارمحال و بختیاری شد که از این تعداد ۴۰۰ هزار دز معادل ۷۳ و نیم درصد آن تزریق شده است.

سید «راشد جزایری» در گفت ‌و ‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: با ورود محموله سی و یکم به تعداد ۵۰ هزار دز واکسن از روز شنبه روند واکسیناسیون در استان شتاب چند برابری به خود گرفته است.

 

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در روزهای گذشته با تزریق بیش از ۲۲ هزار دز واکسن، رکورد واکسیناسیون کرونا در استان شکسته شده است.

 

به گفته جزایری، طبق برنامه سهمیه روزانه تزریق واکسن کرونا در استان هفت هزار دز است که در حال حاضر سه برابر این سهمیه در استان واکسن تزریق می‌شود.

 

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری افزود: تاکنون ۳۷ و نیم درصد جمعیت استان دز اول و ۱۸ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که متناسب با میانگین کشوری است.

 

جزایری خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد واکسن تزریق شده در استان را مربوط به سینو فارم است و همچنین ۱۰ درصد مربوط به آسترازنکا و ۱۰ درصد نیز کووبرکت می‌باشد.

 

وی بابیان اینکه در حال حاضر ۱۶ پایگاه تجمیعی، ۱۵۰ مرکز و ۳۵۰ خانه بهداشت در اجرای طرح واکسیناسیون فعال هستند، افزود: تمرکز در ابتدا بر واکسیناسیون روستاییان است و سپس ساکنان مناطق شهری در اولویت قرار دارند.

 

کد خبر 1094695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha