ظرفیت دریانوردی ایران نشان داد ما می توانیم در نزدیکی سواحل امریکا حضور داشته باشیم

ایزدی با اشاره به اینکه ظرفیت دریانوردی ایران نشان داد ما می توانیم در نزدیکی سواحل امریکا حضور داشته باشیم، گفت: دریانوردی ۴۰ هزار کیلومتری قدرت مضاعفی به ایران داده است که امریکایی ها به شدت از آن عصبانی هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، فواد ایزدی، کارشناس روابط بین الملل شب گذشته (سه شنبه 23 شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه آمریکایی ها به این دلیل که می گویند بهترین نیروی دریایی دنیا را دارند اگر کشوری بتواند توانمندی های حضور طولانی در دریا را برای خود ایجاد کند از آن ناراحت می شوند، گفت: به ویژه اینکه این توانمندی در جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده باشد.

 

وی با اشاره به شکست ارتش وابسته افغانستان از طالبان در 11 روز افزود: حضور طولانی مدت ما در دریا به جهانیان ثابت کرد کشوری که مستقل از امریکایی هاست می تواند به چنین توانمندی هایی دست یابد.

 

ایزدی با بیان اینکه آمریکایی ها به این دلیل که از دو طرف به اقیانوس منتهی می شوند احساس کاذب امنیت دارند، گفت: ظرفیت دریانوردی 40 هزار کیلومتری ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران نشان داد ما می توانیم در نزدیکی سواحل امریکا حضور داشته باشیم. دریانوردی 40 هزار کیلومتری قدرت مضاعفی به ایران داده است که امریکایی ها به شدت از آن عصبانی هستند.

کد خبر 1094725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha