طلبگی رسالت خطیر است که موفقت در آن نیازمند تلاش است

حمزه لو گفت: طلبگی رسالت خطیری است که طلاب برای موفقیت در آن باید تلاش مضاعف داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «انسیه حمزه لو» امروز در آئین آغاز سال تحصیلی 1401-1400 مدرسه علمیه خواهران هاجر شهرستان خمین، ویژه ی طلاب جدیدالورود این مدرسه علمیه روز دوشنبه 22شهریور ماه1400 که با حضور کارکنان وطلاب ورودی ۱۴۰۰در محوطه مدرسه علمیّه خواهران هاجر شهرستان خمین برگزار شد، ضمن تبریک به طلاب جدید الورود گفت: مسیر طلبگی مسیر عبودیت است و شما عزیزان در این مسیر ارزشمند گام نهادید.

 

مدیر مدرسه علمیه خواهران هاجر شهرستان خمین با اشاره به اینکه طلبگی ترویج عبودیت از طریق تحقیق دین، تبلیغ دین و برخی تحقق دین است، افزود: طلبه باید خود را خو ب آماده کند که با تحصیل خوب و کسب معارف دینی و تهذیب نفس به انجام رسالت خطیرحوزه اقدام نماید.

 

این مقام مسئول در ادامه ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدلله الحسین علیه السلام و یاران با وفای ایشان، ادامه داد: ورود طلاب به بوستان علوم آل محمدعلیهم السلام مبارک و جای تبریک و تهنیت دارد.
وی با قرائت آیه ی «نفر» اضافه کرد: خداوند به عده ای از افراد توفیق داده که با انسان ها در ارتباط باشند، انسانها درجات متفاوت ومتعددی دارند، یک عده درخدمت جسم انسان و جنبه ی مادی انسانها هستند و عده ای توفیق خدمت به جنبه ی روحانی انسان ها رادارند.

 

مدیر مدرسه علمیه خواهران هاجر شهرستان خمین خاطر نشان کرد: توفیق خدمت به جنبه الهی، از اشرف کارها محسوب می شود.
حمزه لو تصریح کرد: مشکلات وسختی ها در زندگی انسان وجود دارد، چه بسا این مشکلات در زندگی طلبگی بیشتر هم باشد و طلبه نباید از فشارهای زندگی،خسته شود .

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه السلام ، که می گوید «علم نوری است که، خداوند متعال در قلب آن که بخواهد هدایت کند، قرار می دهد» افزود: طلب این نور از خدای متعال، با اخلاص در عمل میسر می شود.
      

معاون آموزش این مدرسه علمیه هاجر شهرستان خمین ضمن تبریک  ورود طلاب به حوزه گفت: ان شاالله خداوند به قدمهای شما برکت دهد تا بتوانید در این مسیر ثابت قدم باشید .

 

سیده «رقیه موسوی» در ادامه به بیان سخنانش در خصوص آئین نامه آموزشی پرداخت و چگونگی انتخاب واحد، دریافت کتاب، حضور و غیاب در کلاس و...  پرداخت.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۶ طلبه خواهر در این مدرسه علمیه در حال تحصیل علوم دینی هستند، افزود: امسال نیز ۱۶ طلبه خواهر در این مدرسه پذیرفته شدند و همه طلاب این مدرسه در سطح ۲ مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 1094821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha