مشکل اساسی خراسان جنوبی تنش آبی است

رضایی با بیان اینکه مشکل اساسی خراسان جنوبی تنش آبی است، گفت: کاروان «نذر آب ۴» با مشارکت جمعیت هلال احمر استان های زنجان و چهار محال بختیاری برای تامین آب وارد مناطق محروم نهبندان شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدرضا رضایی» امروز (24 شهریور) در مراسم اجرای طرح نذر آب 4 در شهرستان نهبندان که با حضور مشاور و نمانیده رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور برگزار شد، اظهار کرد: عامه مردم هلال احمر را برای حوادث طبیعی می شناسند اما هدف خدمت هلال احمر نوع بشر و انسان ها فارغ از همه دسته بندی ها است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در هر نقطه ای که زندگی جاری و ساری مردم مختل شود حضور دارد، افزود: در بحث ویروس کرونا که همه گیر است، یکی از دستگاه هایی که ماموریت خود را به درستی انجام داد جمعیت هلال احمر بود.

 

وی تصریح کرد: امسال که با بحران خشکسالی و تنش آبی در خراسان جنوبی مواجه شده ایم، جمعیت هلال احمر با کمک جوانان، امدادگران، داوطلبان و خیرین برای تامین آب پایدار ورود کرده است، لذا سرمایه اصلی ما داوطبینی هستند که بدون هیچ چشم داشتی با مجموعه هلال احمر همراهی و همکاری دارند.

 

وی تصریح کرد: طرح نذر آب در راستای ارتقای سطح سلامت، رفع مشکلات زیستی خانوارها و تامین آب شرب پایدار در مناطق متاثر از خشکسالی شهرستان نهبندان اجرا می شود.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه این نهاد حلقه واسطی برای حل مشکلات مردم و بحران ها بین نیاز نیازمندان و توان توانمندان است، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی در سراسر کشور اقدامات خوبی انجام داده است در هر نقطه از شهرستان نهبندان هم زیر ساخت های خوبی فراهم شده اما خشکسالی های ۲۰ ساله امان مردم را بریده است، زلزله خاموش خشکسالی که در استان رخ داده است به مراتب از یک زلزله چند ریشتری اثرات مخرب آن بیشتر بوده است چراکه اقتصاد مردم به حداقل رسیده است.

 

گفتنی است با حضور کاروان نذر آب در نهبندان نصب و راه اندازی دستگاه تصفیه آب پنج هزار لیتری، توزیع اقلام معیشتی، بهداشتی و لوازم التحریر و لوله کشی آب پایدار در روستای درشکفت از توابع بخش سرداران شهرستان نهبندان و تامین دو دستگاه تصفیه آب پنج هزار لیتری صنعتی در روستاهای مهل آباد و رومه و همچنین اجرای ١٢٠٠ متر اصلاح شبکه آبرسانی به روستای درشکفت از توابع بخش سرداران شهرستان نهبندان از طریق جمعیت هلال احمر استان های زنجان و چهار محال و بختیاری افتتاح و مورد بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 1094873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha