ترویج حجاب در اجتماع امری جزیره‌ای نیست

تحریری نیک صفت با تاکید بر اینکه ترویج حجاب در اجتماع امری جزیره‌ای نیست گفت: برگزاری کرسی‌های آزاد‌اندیشی برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «هاجر تحریری نیک صفت» امروز (چهارشنبه 24 شهریور) در نشست خبری آئین اختتامیه جشنواره چند رسانه‌ای عفاف و حجاب با عنوان گوهر ناب اظهار داشت: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، برگزاری کرسی‌های آزاد‌اندیشی برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب باید در دستور کار قرار گیرد.

 

نماینده ادوار مجلس از استان گیلان عنوان کرد: حدود چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و ما همواره در این مورد دغدغه داشتیم اما با شیوه‌های غلط و تندروی‌ها کاری کردیم که افراد از حجاب فاصله بگیرند و به نوعی افراد را در یک چهارچوب و رنگ خاص محدود کردیم.

 

تحریری نیک صفت با تاکید بر اینکه در حوزه حجاب در وهله نخست باید اعتقاد و آداب لازم آن درست و ساماندهی می‌شدند تصریح کرد: در بخش عفاف و حجاب انضباط خارجی اثر تربیتی ندارد و موقتی است از طرفی برخی‌ها هم پیشنهاد می‌کنند کنترل در حوزه حجاب باید اجتماعی باشد و خود مردم پای کار بیایند.

 

وی با اشاره به اینکه باید به گونه‌ای افراد را تربیت کرد که به نقش خود برای ترویج عفاف و حجاب در اجتماع عمل کنند ابراز داشت: در راستای نهادینه کردن فرهنگ حجاب پیشنهاد دیگری هم داریم و آن کنترل درونی و مدیریت خود است که اسلام هم آن را توصیه کرده اما باید توجه داشت که این هدف میسر نمی‌شود مگر آنکه فرد از فلسفه حجاب آگاه باشد.

 

نماینده ادوار مجلس از استان گیلان آموزش خانواده در مدرسه برای ترویج فرهنگ حجاب را هم متذکر شد و اضافه کرد: ما آنقدر حرف و استدلال‌های محکم برای اینکه حجاب ارزش است، داریم که حد ندارد اما به شرط آن‌که مخاطب داشته باشیم زیرا یکی از اشتباهاتی که انجام دادیم این است که روی خانواده کار نکردیم و بحث آموزش خانواده در مدرسه فرمالیته شد.

 

تحریری نیک صفت با بیان اینکه ترویج حجاب در سطح اجتماع امری جزیره‌ای نیست و کاری کاملا برنامه‌ریزی‌ شده، شبکه‌ای و دسته جمعی محسوب می‌شود اظهار داشت: ما چطور می‌توانیم انتظار داشته باشیم دختران ما پایبند حجاب باشند ولی روی خانواده آنان کار نکنیم؛ متاسفانه در سال‌های اخیر ما جلسات زیادی برگزار کرده و برنامه داشتیم اما هر کسی به راه خود رفت.

 

وی برنامه‌ریزی دشمن برای گسستن فرهنگ عفاف و حجاب را وسیع خواند و اضافه کرد: در تمام این سال‌ها به کرات ما در مورد مقوله حجاب و عفاف کار کردیم اما هم‌اکنون باید درباره دلیل بی‌حجابی کار کنیم به بیان دیگر برای ایجاد یک ارزش باید همان ارزش را در نگاه کسی که قرار است به آن پایبند باشد، ارزشمند کنیم و نباید فقط نگاه خودمان را به شکل یک طرفه اعمال نماییم.

 

نماینده ادوار مجلس از استان گیلان به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در کشور اشاره داشت و خاطرنشان کرد: چرا ما از نظر مخالف می‌ترسیم در حالی‌که باید نظر مخالفان را هم بشنویم و به عقیده من این@بار باید با یک تغییر رویکرد از زبان آنان مسئله حجاب را بررسی کنیم و استدلال های آنان را بشنویم.


 

کد خبر 1094878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha