برگزاری ۳۲۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در سراسر کشور/ مشکل لاینحلی در حوزه دفاع مقدس نداریم

سردار کارگر با اشاره به برگزاری ۳۲۰۰ برنامه در هفته بزرگداشت دفاع مقدس در سراسر کشور و همکاری تمام نهادها و سازمان ها در بزرگداشت این هفته گفت: مشکل لاینحلی در حوزه دفاع مقدس نداریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سردار بهمن کارگر در نشست خبری گرامیداشت مناسبت های ملی دفاع مقدس و مقاومت با اصحاب رسانه با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و سلامت و آغاز به کار دولت جدید، شوراهای شهر و روستا و شهردار تهران گفت: چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سال گذشته کارهای بی بدیل ارایه شد که سال گذشته اتفاقات خوبی در این حوزه افتاد که در چهل سال قبل بی مانند بود به ویژه مراسمی که در محضر مقام معظم رهبری برای تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس برگزار شد.

 

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه شعار امسال ما در بزرگداشت هفته دفاع مقدس ما مقتدریم است، اظهار کرد: در سال 1400 سه هزار و 200 برنامه در ستادهای سراسری کشور برگزار می شود. بر همین اساس 477 ستاد در سراسر کشور برای بزرگداشت برنامه های هفته دفاع مقدس تشکیل شد که 18 ستاد در نیروهای مسلح، 28 ستاد در وزارتخانه ها و سازمان ها، 31 ستاد استانی و 400 ستاد شهرستانی است.

 

وی افزود: مسئولان ستاد بزرگداشت دفاع مقدس در نیروهای مسلح، معاونان هماهنگ کننده و در سازمان ها و نهادها معاونان وزیر در استان ها، استاندار و در شهرستان ها، فرمانداران هستند.

 

سردار کارگر در مورد تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس افزود: در سال 96 تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس با حضور 500 فرمانده لشکر و هم طراز برگزار شد. در سال 97 این رقم به 20 هزار نفر رسید و در سال 98، 200 هزار فرمانده گردان و هم طراز مورد تقدیر قرار گرفتند. در سال 99 نیز از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس با سخنرانی رهبر انقلاب تجلیل شد. امسال نیز از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس تجلیل می شود.

 

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: برنامه تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس امسال با حضور ریاست جمهور به صورت تصویری در باغ موزه دفاع ملی در تاریخ سه شنبه سی ام شهریور برگزار می شود.

 

وی در مورد برنامه های دیگر هفته دفاع مقدس با اشاره به افتتاح نمایشگاه در لباس سربازی تصریح کرد: این نمایشگاه مربوط به حضور و نقش رهبری در دفاع مقدس است که در همان روز تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس با رعایت پروتکل های بهداشتی افتتاح می شود.

 

وی ادامه داد: 70 برنامه رونمایی از کتاب و رونمایی از 450 عنوان کتاب در سراسر کشور، غبارروبی 19 هزار گلزار شهید، برگزاری 897 مراسم تکریم از جانبازان و فعالان حوزه ایثارگری، برگزاری بیش از 125 یادواره شهدا و همچنین 200 همایش، اجرای 27 تئاتر خیابانی، برگزاری 321 مسابقه فرهنگی هنری از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس است.

 

سردار کارگر در مورد برنامه های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در گرامیداشت دفاع مقدس خاطرنشان کرد: رونمایی از اثر فاخر و ملی کتاب پسر تفتان، ضبط مراحل نهایی سمفونی الوند، برگزاری مراحل استانی پنجمین جشنواره ملی فانوس، برگزاری مرحله استانی چهارمین جشنواره ملی ترنم فتح، برگزاری مرحله استانی جشنواره تئاتر سنگر، تولید مستند فرزندان روح الله، نقاشی چهره شهدا به همراه زندگینامه مربوط به شهدای والامقام شهید محلاتی، شهید ستاری، شهید خداکرم و ...، برگزاری پانزدهمین نشست تخصصی خاطره نگاری دفاع مقدس به صورت مجازی، نقد تخصصی کتاب از خاک تا افلاک، نشست تخصصی کتاب یوسف، برگزاری مراسم شب شعر شاعران رزمنده روحانی با موضوع دفاع مقدس و مقاومت تولید پوستر گرامیداشت هفته دفاع مقدس و انتشار از طریق روزنامه های کثیرالانتشار و رونمایی از کتاب شهدای روحانی ترور از جمله برنامه های این نهاد است.

 

سردار کارگر از برگزاری 27 تئاتر خیابانی، 321 مسابقه فرهنگی ورزشی، 442 برنامه در فضای مجازی، 101 مراسم شب شعر و خاطره به صورت تصویری در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: یکی از کارهای که در سال گذشته قول آن را داده بودیم، مشارکت صدا و سیما با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بود تا بتوانیم مجموعه مستندهای روایت های معیار را به تولید برسانیم. این مستند تمام موارد جنگ را از ابتدا تا پایان به تصویر می کشد که شامل 100 مستند در مورد کل وقایع دفاع مقدس است.

 

وی با اشاره به همکاری تمام نهادها و سازمان ها در تولید برنامه های دفاع مقدس گفت: مشکل لاینحل در موضوع دفاع مقدس نداریم و الحمدالله تمامی نهادها و سازمان ها، افراد و اشخاص آماده همکاری در حوزه دفاع مقدس هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: تجلیل از همسران شهدای دفاع مقدس، مراسم تجلیل از بانوان طلایه دار شفا و همچنین بانوانی که در حوزه سلامت زحمت کشیده اند و تعدادی از آنها شهید شدند از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس است.

 

وی گفت: بسته اینفوگرافی با محوریت بازسازی و تبیین عملیات های مختلف دفاع مقدس از جمله والفجر، نصر، کربلای پنج و ... در فضای مجازی، رزمایش کمک مومنانه به عنوان طرح شهید آبشناسان، تقدیر از پیشکسوتان ارتش در مبارزه با کرونا، تجلیل از سربازان نمونه در سراسر یگان های کشوری از دیگر برنامه های این هفته است.

 

سردار کارگر در مورد برنامه های سپاه پاسداران اظهار کرد: بازسازی عملیات های مهم در دفاع مقدس در استان های محوری، تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت، برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدای دفاع مقدس، تجلیل از خانواده های شهیدان و ایثارگران و رونمایی از تجهیزات دفاعی از جمله برنامه های این نهاد است.

 

وی در مورد برنامه های نیروی انتظامی اظهار کرد: رونمایی از 12 دایره المعارف استانی به عنوان نقش نیروی انتظامی در دفاع مقدس، تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان نیروی انتظامی، تجلیل از 120 فرمانده دفاع مقدس، نیروی انتظامی، مسابقه ویلچررانی از حرم امام (ره) و کنگره لاله های شهید با بزرگداشت شهدای منا از جمله برنامه های نیروی انتظامی است.


وی در مورد برنامه های قوه قضاییه در هفته دفاع مقدس هم با اشاره به تجلیل از شهدا و جانبازان دفاع مقدس اظهار کرد: در مجموع با همکاری صدا و سیما 1925 محوری در هفته دفاع مقدس پیش بینی شده است که شامل 780 دقیقه برنامه در صدا و سیما است. در هفته دفاع مقدس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز 3200 برنامه کشوری را در دستور کار قرار دارد.

 

وی در مورد افتتاح موزه در کشور گفت: در هشت سال گذشته 20 موزه دفاع مقدس در کشور به بهره برداری رسید که سه موزه امسال افتتاح می شود و امیدواریم در دولت جدید این روند ادامه یابد.

 

 

 

کد خبر 1094879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha