خیرین در کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت برای ادامه تحصیل آنها تلاش کنند

استاندار کردستان گفت: خیرین در کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت برای ادامه تحصیل آنها تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، بهمن مرادنیا استاندار کردستان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: جدیت مدیران در مسئولیت‌ها باید بیشتر باشد و از مسئولیتی که دارند نباید شانه خالی کنند.

 

وی با بیان اینکه بخشی از کار مدیر به تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها و بخشی به پیگیری و تلاش آنها بستگی دارد، افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در چند سال اخیر در بخش آموزش سنگ تمام گذاشتند و باید با همکاری و مساعدت هم بتوانیم فضا و مکان مناسب آموزشی را برای سالتحصیلی جاری فراهم کنیم.

 

استاندار کردستان اضافه کرد: هر ساله در آغاز سالتحصیلی شور و نشاطی در جامعه بوژه برای خانواده‌ها بوجود می‌آید و باید این نشاط همچنان برقرار باشد.

 

وی از توسعه و نوسازی مدارس کردستان خواست با جدیت بیشتر فضاهای آموزشی را بعنوان یک نیاز ضروری در جامعه تکمیل و تجهیز کنند.

 

مرادنیا کمک به دانش‌آموزان بی بضاعت را لازمه مهیا کردن زمینه‌های تحصیلی دانست و اعلام کرد: در شرایط اقفتصادی فعلی خیرین نیز باید با کمک خود زمینه تحصیل همه دانش‌آموزان بی‌بضاعت را فراهم کنند.

 

وی با تقدیر از فعالیت‌های انجام شده در حوزه سوادآموزی استان افزود: باید ریشه بی‌سوادی در استان خشکانده شود و هر اقدامی که در استان انجام شده نتیجه تلاش تمامی مجموعه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان و آموزش دهندگانی است که در سطح شهر و روستا فعالیت دارند.

 

وی از خانواده‌ها خواست که به سواد توجه کنند و اجازه ندهند که بی‌سوادی در استان فرهنگی کردستان افزایش یابد.

 

توسعه و پیشرفت و آبادانی هر جامعه به علم و سواد بستگی دارد

 

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج نیز در این جلسه اعلام کرد: سواد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و قرآن کریم نیز به اهمیت علم و آموزش تاکید دارد.

 

وی با بیان اینکه توسعه و پیشرفت و آبادانی هر جامعه به علم و سواد بستگی دارد، افزود: باید این مهم در جامعه گسترش یابد و برای آن فرهنگسازی شود.

 

وی اضافه کرد: در گذشته حجره‌هایی در کنار مساجد ساخته می‌شدند تا علم و دانش به مردم آموخته شود و این بیانگر جایگاه علم از قدیم‌الایام تاکنون در جامعه ما بوده است.

 

امام جمعه سنندج خاطر نشان کرد: امروز همه خانواده‌ها دارای افراد با سواد و با تحصیلات عالیه هستند و نیاز است که با تشویق بیشتر جامعه را به سمت کسب علم بیشتر دعوت و تشویق کرد.

 

در این جلسه به صورت نمادین به دو دانش‌آموز دو دستگاه تبلت اهدا شد.

کد خبر 1094927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha