سابقه تاریخی حوزه علمیه استهبان به ۵۰۰ سال پیش باز می گردد

حجت الاسلام خاوری گفت: استهبان تنها شهرستانی است که مرجع تقلید شهید دارد و سابقه تاریخی حوزه علمیه استهبان به ۵۰۰ سال پیش باز می گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «مصطفی خاوری»، امروز (چهارشنبه 24 شهریور) در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان استهبان گفت: استهبان تنها شهرستانی است که مرجع تقلید شهید دارد و بر اساس سندی که در موزه «حضرت معصومه (س)» وجود دارد، سابقه تاریخی حوزه علمیه استهبان به ۵۰۰ سال پیش باز می گردد.

امام جمعه استهبان افزود: این پیشینه قوی نشان می دهد که علم و دین در استهبان قدمت دیرینه دارد و لازم است تا مسائل فرهنگی تمامی شهرستان ها به صورت متمرکز با امکان دسترسی اعضای شورای فرهنگ عمومی استان جمع آوری شود تا با هم افزایی و برخورداری از تجارب سایرین قدم برداریم.

«احمدرضا کمالی سروستانی»، فرماندار و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان استهبان نیز در این جلسه بیان کرد: تقدیر از گذشتگان و افرادی که برای اعتلای استهبان تلاش کرده اند را باید به عنوان یک فرهنگ عمومی نهادینه کنیم و با نامگذاری خیابان ها و کوچه ها مشوق سایرین برای انجام خدمت های ماندگار باشیم.

«عبادالله امیری»، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج استهبان نیز گفت: استهبان، شهرستان قرآنی و شهیدپرور و دارای فرهنگ ناب دینی است و رونق داشتن مساجد نشانه زنده بودن فرهنگ دینی مردم استهبان بوده و تا مسجدها رونق داشته باشند، تهاجم فرهنگی دشمنان بی تاثیر خواهد بود.

«سید محمد مرشدی»، عضو شورای فرهنگ عمومی استهبان نیز در این جلسه عنوان کرد: بیش از چهارصد تعریف از فرهنگ شده و در یک جمله آئین و سبک زندگی را می توان فرهنگ هر جامعه دانست.

«حبیب فریبرز»، عضو فرهنگی دیگر این شورا گفت: استهبان به نسبت سایر شهرها سالم تر مانده است ولی برای بدتر نشدن این موضوع باید چاره اندیشی کرد و در جلسات به مشکلات و نقاط ضعف پرداخته شود.

خاطر نشان می شود، «امید کیامرث»، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استهبان نیز در این جلسه گزارشی از فعالیت شورای فرهنگ عمومی ارائه داد.

کد خبر 1094953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha