۱۰۰ مرکز خدمات بهزیستی را در استان اصفهان توسعه داده اند

نصر گفت: ۱۰۰ نهاد اجتماعی و خصوصی با عنوان مرکز مثبت زندگی خدمات بهزیستی را در استان اصفهان توسعه و در دسترس مردم قرار داده اند.

«ولی اله نصر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به توزیع خدمات سازمان بهزیستی و دسترسی آسان مردم برای بهره گیری از آن اظهارداشت: ماموریت های فرهنگی و خدمات اجتماعی این سازمان برای ارتقا کیفیت زندگی از ضرورت و اهمیت خاصی برخوردار بوده و در پیشگیری از پدیده های شوم جلوگیری می کند.

 

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان افزود: بخشی از افراد مثل کودکان برای دریافت خدمات مشاوره‌ای و غربالگری و اقشار معلول نیز باید به مراکز ارائه خدمات بهزیستی مراجعه و خدمت بگیرند که متناسب با نیاز خود چنین بهره‌ای می برند.

 

وی به دسترسی مردم به خدمات این سازمان و مشارکت خیرین و بخش خصوصی در تحقق چنین موضوعی اشاره کرد و گفت: یکصد نهاد اجتماعی و خصوصی با عنوان مرکز مثبت زندگی خدمات بهزیستی را در استان اصفهان توسعه و در دسترس مردم قرار داده اند.

 

نصر خدمات این مراکز را رایگان اعلام کرد و گفت: تاسیس چنین نهادهایی که بر پایه مردمی و بخش خصوصی است باعث شده تا خدمات به آسانی به گروه های مختلف برسد و با عرضه فعالیت های آن ها در مناطق مختلف استان فرصت برای گره گشایی از مشکلات فراهم شود.

 

*مردم و بخش خصوصی و همکاری با بهزیستی

 

وی با اعتقاد به اینکه همکاری مردم در رفع مشکلات و تحقق ماموریت های سازمان بهزیستی نقش داشته است، اظهارداشت: تنوع وظایف این نهاد و کمبود منابع در کنار همدیگر است و نمی توان این کارها را به دلیل کمبود ها ناتمام گذاشت که در این مسیر مردم همکاری کرده اند.

 

 مدیرکل بهزیستی استان اصفهان نگهداری از کودکان بی سرپرست، ارائه خدمت به مددجویان همراه با پیگیری اشتغال و پیگیری مطالعات آنان، فعالیت در حوزه اجتماعی و توانمندسازی و فعالیت های اجتماعی را از جمله فعالیت ها اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 500 کودک و نوجوان بی سرپرست در مراکز این نهاد است که 600 نفر این گروه توسط خانواده ها مورد حمایت می شوند.

 

وی اضافه کرد: دفاتر مشاوره و خدمات بهزیستی توسط بخش خصوصی هدایت و راهبری شده که توانسته بخشی از نیاز مردم را رفع کند.

کد خبر 1094964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha