رسالت کتابخانه های عمومی برقراری عدالت فرهنگی در جامعه است

حجت الاسلام سبزیان گفت: رسالت و هدف اصلی مجموعه کتابخانه های عمومی برقراری عدالت فرهنگی در تمامی مناطق استان به ویژه مناطق کم برخوردار و دورافتاده است. در جامعه امروز دسترسی به خدمات کتابخانه ای یکی از مولفه های اصلی و موثر در رشد فرهنگ عمومی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین «علی اکبر سبزیان» در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ضمن تسلیت ایام ماه صفر گفت: رسالت و هدف اصلی مجموعه کتابخانه های عمومی برقراری عدالت فرهنگی در تمامی مناطق استان به ویژه مناطق کم برخوردار و دورافتاده است. در جامعه امروز دسترسی به خدمات کتابخانه ای یکی از مولفه های اصلی و موثر در رشد فرهنگ عمومی، درک و آگاهی اجتماعی است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی افزود: در همین راستا این اداره کل با همراهی و همیاری خیرین و برخی از دستگاه های اجرایی متولی و فرهنگی اقدام به هفت باب کتابخانه عمومی مستقر در شهرستان های مشهد، روستای سربالای تربت حیدریه، شادمهر مه ولات، گلبهار، شهر جدید بینالود و روشناوند گناباد؛ یک باب پیشخان کتابخانه ای در منطقه مجدیه مشهد و یک باب کتابخانه سایر در قالب طرح پیک دانایی در شهرستان چناران نموده است.

 

وی با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: این دوره از جشنواره کتابخوانی رضوی به دلیل شیوع کرونا بصورت مجازی و در بستر سامانه samakpl.ir برای سه گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال با محوریت سیر و سلوک زندگی حضرت امام رضا(ع) و بخش ویژه حضرت مهدی(عج) برگزار شده است.

 

حجت الاسلام سبزیان ضمن معرفی منابع جشنواره کتابخوانی رضوی افزود: تا کنون بالغ بر 130 هزار نفر از خراسان رضوی در این جشنواره شرکت کرده اند، اما در نظر داشته باشید ما به عنوان خادمان حضرت رضا(ع) و کسانی که افتخار همجواری با این امام همام را داریم باید تلاش و همت ویژه ای در برگزاری باشکوه تر جشنواره کتابخوانی رضوی داشته باشیم و این امر محقق نمی شود مگر اینکه همراهی، همیاری و هم افزایی سایر دستگاه های اجرایی نیز در این مسیر هم گام با ما شود.

 

گفتنی است، در پایان نیز ضمن تقدیر از مدیران عامل شرکت عمران گلبهار و بینالود در راستای واگذاری کتابخانه های عمومی شاهین فر در شهر گلبهار و کتابخانه عمومی شهر بینالود، از  دو طرح «کتاب نذری» با هدف جمع آوری کتابهای مازاد منازل و «کتاب خواندنی است نه تزئینی» مربوط به اهدای کتابهای دفاتر مدیران دستگاه های اجرایی استان برای مناطق کم برخوردار و دور افتاده رونمایی شد.


 

کد خبر 1094965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha