سوگواره عاشورایی کانون پرورش فکری فارس از باسابقه ‌ترین فعالیت‌ های آئینی است

کامرانی گفت: هفدهمین سوگواره عاشورایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس به عنوان یکی از مستمر‌ترین و باسابقه ‌ترین فعالیت‌ های آئینی برگزار می شود و تلفیقی از هنر، ادب و فرهنگ با مضامین دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سعیدرضا کامرانی»، امروز (چهارشنبه 24 شهریور) با تاکید بر جایگاه ویژه سوگواره عاشورایی در جمع خبرنگاران گفت: سوگواره عاشورایی از جایگاه ویژه‌ در بین فعالیت‌ های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس برخوردار است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس افزود: هفدهمین سوگواره عاشورایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از مستمر‌ترین و باسابقه ‌ترین فعالیت‌ های آئینی برگزار می شود و تلفیقی از هنر، ادب و فرهنگ با مضامین دینی است.

وی اضافه کرد: هفدهمین سوگواره عاشورایی این کانون، روایت آنانی است که همسفر کاروان حسینی (ع) نشدند و از سعادت، شهادت و هم ‌رکابی با امام حسین (ع) باز مانده اند.

کامرانی با اعلام محورهای این سوگواره عاشورایی بیان کرد: محورها در بخش فرهنگی شامل معرفی کتاب به صورت مجازی، قصه ‌گویی، تحقیق و پژوهش و مداحی و در بخش ادبی شامل فعالیت‌ هایی از جمله شعر، داستان، متن ادبی و خاطره ‌نویسی است و در بخش هنری نیز علاقمندان در زمینه نقاشی، پوستر و پویانمایی به خلق آثار پرداخته اند.

وی تاکید کرد: هفدهمین سوگواره عاشورایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس ۲۵ شهریور  با حضور «محمدرضا سنگری»، در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس برگزار خواهد شد.

 

کد خبر 1094987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha