عملکرد دستگاه‌ های اجرایی در حوزه نماز با سامانه «سجاده» ارزیابی می شود

حجت الاسلام کریمی با اشاره به اینکه اجرایی شدن برنامه‌ های حوزه نماز نیازمند نظارت و بررسی دقیق است، افزود: عملکرد یک ساله دستگاه ‌ها با سامانه «سجاده» مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «حجت الاسلام محمدکریمی» در نشست شورای اقامه نماز که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری برگزار شد، با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی را می‌توانیم با زبان فرهنگ و هنر گسترش دهیم، اظهار داشت: با استفاده از زبان فرهنگ می‌توانیم هم در نظام سازمانی و هم در جامعه قشر گسترده‌ای به‌خصوص جوانان را به سمت برنامه‌های نماز جذب کنیم.

 

مدیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه سامانه «سجاده» سامانه ثبت و ارزیابی فعالیت‌های دستگا‌ه‌های اجرایی در زمینه نماز است، بیان کرد: در آئین‌نامه ابلاغ شده به دستگاه‌های اجرایی مقرر شده است که با تشکیل هیئت‌های ارزیابی در دستگاه‌های اجرایی، ادارات عملکرد خود را در حوزه نماز مورد ارزیابی قرار دهند.

 

وی با اشاره به اینکه سامانه «سجاده» برای خودارزیابی علمی و واقعی عملکرد ادارات در حوزه نماز راه‌اندازی شده است، عنوان کرد: در حوزه نماز توجه جدی به خودارزیابی اقدامات و برنامه‌ها راه مناسبی برای سنجش عملکردها است.

 

حجت الاسلام کریمی تصریح کرد: پس از بارگذاری مستندات، گروه ارزیابی عملکرد ستاد اقامه نماز فعالیت‌ های ادارات را رصد و پس از بررسی‌ های لازم امتیاز کامل به ادارات تعلق می گیرد.

 

مدیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری، نماز ظهر عاشورا را یکی از ماندگارترین صحنه های حادثه عاشورا دانست و افزود: نماز امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان در آن شرایط، یکی از پیام های مهم برای پیروان دین اسلام است بنابراین لازم است نسبت به برپایی شعائر دینی در تمامی ایام سال به ویژه ایام اربعین حسینی و دهه آخر صفر اهتمام لازم را داشته باشیم.

 

وی فرهنگ سازی و تاکید بر اقامه نماز اول وقت، توسعه فرهنگ قرائت زیارت اربعین توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی مهم دانست و افزود: فعالیت های انجام شده توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ادارات تابعه در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ نماز قابل توجه است و باید جریان سازی بیشتری از این فعالیت ها صورت گیرد.

 

کد خبر 1095124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha