از دوبرابر شدن ظرفیت واکسیناسیون تا اهدای بسته های متنوع آزمایشگاهی و ورزشی به دانش آموزان

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به توزیع بسته های ورزشی برای بالا بردن نشاط، تعالی روح و تحکیم موارد مربوط به سلامت دانش آموزان، گفت: توزیع بسته های معیشتی و لوازم التحریر نیز در این راستا پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سردار «غلامرضا سلیمانی» در سفر یک روزه خود به شهر یاسوج در جمع خبرنگاران، گفت: طرح سپبهد شهید حاج قاسم سلیمانی یک طرح مردم پایه در جهت مقابله با ویروس کرونا بوده که از سال گذشته آغاز شد و در ادامه نقش آفرینی هایی که بسیج و مردم در کنار وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه های علوم پزشکی در مواجهه با ویروس کرونا داشتند، این طرح از آذر سال گذشته در حالی در سطح کشور آغاز شد که پیش بینی می شد نرخ تلفات بالایی را در دی و بهمن ثبت کنیم.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: خوشبختانه این طرح توانست موفقیت قابل تحسینی را کسب کند و عدد ابتلا کاهش پیدا کند و در نتیجه عدد مرگ و میر به زیر 50 نفر برسد.

 

وی ادامه داد: قرار شد این طرح استقرار داشته باشد اما در ایام نوروز به دلیل مسافرت ها وقفه ای در آن ایجاد شده بود که بعد از نوروز مجدد این طرح تحت عنوان گام پنجم طرح شهید سپبهد حاج قاسم سلیمانی با همکاری وزارت بهداشت و درمان به روز رسانی شد، بخش واکسیناسیون نیز به این طرح اضافه شد تا هر زمانی که لازم باشد، این طرح به روز رسانی و اجرا خواهد شد.

 

سردار سلیمانی عنوان کرد: در حال حاضر ما هم در کنترل و رصد بیماران همکاری می کنیم که در واقع بیماران مبتلا به کرونا هم حمایت و هم به مراکز درمانی هدایت می شوند و یا در مراکز بستری سرپایی بستری می شوند، داروی به موقع دریافت می کنند و تلاش می کنیم دستورالعمل ها به درستی اجرا شود .

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین از جمله این حمایت ها را در بعد نظارتی و حتی حمایتی از بیماران نیازمند دانست و افزود: بسته های معیشتی، دستگاه های اکسیژن ساز و بسته های دارویی و درمانی از جمله این حمایت ها است.

 

وی یادآور شد: یک بحث دیگر واکسیناسیون است که هفته گذشته با وزارت بهداشت توافق شد ظرفیت واکسیناسیون را به دو برابر افزایش دهیم که در حال حاضر 50 درصد ظرفیت واکسیناسیون را بسیج در کنار بهداشت و درمان و سایر دستگاه ها خدمتگزار مردم انجام می دهیم.

 

سردار سلیمانی تصریح کرد: امروز اهدای بسته های متنوع آزمایشگاهی را برای آزمایشگاه های مدارس داشتیم که دانش آموزان با بازگشایی مدارس بتوانند از تجهیزات به روز و مدرن آزمایشگاهی استفاده کنند.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به توزیع بسته های ورزشی  برای بالا بردن نشاط، تعالی روح و تحکیم موارد مربوط به سلامت دانش آموزان، گفت: توزیع بسته های معیشتی و لوازم التحریر نیز در این راستا پیش بینی شده است.

 

وی ادامه داد: یک نمونه بسیار خوب که ارزش بالایی از نظر ریالی دارد؛ کمک های مردمی و خیرین که بالغ بر ۲ میلیارد تومان است و برنامه ریزی شده به دانش آموزان و خانواده هایشان با رعایت کرامت اهدا شود.

 

سردار سلیمانی اظهار کرد: در استان  از نزدیک فعالیت های بسیج را به صورت میدانی دیدیم و بازدید کردیم، این در واقع یک برنامه دو ماهه بوده که امروز بحث جمع بندی آن را داشتیم.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در جهت تقویت زیرساخت های بسیج در استان مصوبات خوبی داشتیم، پروژه های نیمه تمام سپاه به ویژه سالن های ورزشی را تمام خواهیم کرد.

 

وی ادامه داد: در جاهایی که حوزه مقاومت نیاز است ساخته خواهد شد، سازمان بسیج سازندگی استان را به دستگاه های مهندسی تجهیز خواهیم کرد و بسیج خواهران، بسیج دانش آموزی، بسیج دانشجویی و سایر اقشاری که در استان فعال هستند تقویت خواهند شد.

 

سردار سلیمانی در زمینه اشتغال زایی هم گفت: امسال تسهیلات خوب قرض الحسنه ای برای اشتغال پیش بینی شده که ما در خدمت جوانان جویای کار و فعال استان هستیم.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به این که اگر جایی ساخت مسکن لازم باشد بسیج آمادگی دارد، بیان کرد: در قالب تولید یک میلیون مسکن که در دولت جدید برنامه ریزی شده هماهنگی های آن با وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است، بسیج خدمتگزار مردم بوده و در هر جایی که بتواند مشکلات مردم را حل کند، آن جا را اولویت خود قرار خواهد داد.

 

وی گفت: محدودیت های اعتباری وجود دارد اما ظرفیت های ما کم نیست، ما ظرفیت بزرگی به نام مردم داریم، همیشه مردم پشتیبان ما بودند در نهضت کمک مومنانه مردم با تدبییر رهبر انقلاب به میدان امدند در طرح سپبهد شهید سلیمانی مردم به میدان آمدند.

 

کد خبر 1095191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha