دفاع مقدس ملت ایران برگرفته از مکتب عاشورا بود 

حجت الاسلام یحیی احمدی زاده گفت: دفاع مقدس ملت ایران برگرفته از مکتب عاشورایی امام حسین (ع) و یاران با وفایش و به رهبری امام خمینی (ره) برای حفظ اسلام ناب محمدی، انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۶ شهریور ماه حجت الاسلام «یحیی احمدی زاده» در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس  گفت: یکی از ویژگی های انسان مومن و ‌متقی این است که هم خودش در آرامش باشد و هم دیگران را سفارش به آرامش کند.


امام جمعه موقت قلعه گنج افزود: انسان مومن همچنین باید در کارها، زندگی کردن، در رفتار و گفتار آرامش داشته باشد که خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید؛ آرامش بر قلب های انسان مومن و‌ متقی قرار می گیرد.


وی بیان کرد: از جمله راه های کسب آرامش ذکر و یاد خدا، توکل به خداوند در همه کارها، راضی بودن به رضایت خداوند است و آرامش بر قلب های انسان مومن و‌ متقی قرار می گیرد.


حجت الاسلام احمدی زاده ابراز کرد: بعضی از امور همچون گناه موجب سلب آرامش در زندگی انسان می شود و حضرت علی (ع) در این باره می فرماید؛ گناه موجب سلب آرامش می شود و خواهش های نفسانی لحظه ای است و اندوه طولانی و درازی را در پی داشته و پشیمانی بزرگی را در بر دارد، عوامل دیگر سلب آرامش  دلبستگی به دنیا، طمع، حسادت و چشم و هم چشمی است.


خطیب موقت جمعه قلعه گنج با اشاره به پیام تبریک رهبری به ناو‌گروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش، خاطرنشان کرد: این حرکت نخستین حضور نظامی جمهوری اسلامی ایران در نیم کره شمالی بود که بازتاب گسترده ای در جهان داشت.


وی اضافه کرد: این حضور طولانی ترین دریانوردی تاریخ ایران بود که قریب ۲۶ هزار کیلومتر معادل ۱۴ هزار مایل دریایی محسوب می‌شود و دریانوردی در سخت ترین شرایط جوی بود که دلاوران ارتش مقتدرانه در حیاط خلوت آمریکا این حضور را ثابت کردند.


حجت الاسلام احمدی زاده اظهار کرد: دفاع مقدس ملت ایران برگرفته از مکتب عاشورایی امام حسین (ع) و یاران با وفایش و به رهبری امام خمینی (ره) برای حفظ اسلام ناب محمدی، انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.


امام جمعه موقت قلعه گنج تصریح کرد: دفاع مقدس از منظر حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری دارای برکاتی همچون دستیابی ملت ایران به پیشرفت های دفاعی مدرن، خود باوری، خودکفایی در جنگ، کسب تجربه و شکوفایی تجربه در جنگ، بیداری اسلامی و نشر عظمت اسلام بود و رهبری فرمودند؛ معجزات دوران دفاع مقدس را باید همه بدانند و‌ آرمان های دفاع مقدس چاپ و نشر شود.


وی ضمن هشدار درباره خطر تحریف دفاع مقدس، تاکید کرد: تجربه تاریخی نشان می‌دهد که جبهه باطل هر جایی که توان برابری نداشته باشد شروع به تحریف می‌کند که باید برای  مقابله  با تحریف جهاد حقایق تبیین شود و حقیقت را بارها و بارها و بلکه هزاران بار بگوییم.


حجت الاسلام احمدی زاده در خاتمه عنوان کرد: مهم ترین مواردی که مورد آماج تحریف دشمن قرار می گیرد اسلام ناب محمدی، نهضت حسینی، مهدویت، ولایت فقیه، مکتب امام خمینی (ره) و دفاع مقدس است.

کد خبر 1095252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha