۲ میلیارد و۲۴۰ میلیون تومان زکات در دزفول طی سال جاری جمع آوری شده است

رحیمی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال علی‌رغم کم‌آبی و خشکسالی در شهرستان دزفول ۲ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان زکات جمع آوری شده است.

«مسعود رحیمی» امروز (پنجشنبه ۲۵ شهریور) در حاشیه جلسه شورای زکات شهرستان دزفول، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست امسال علی‌رغم کم آبی و خشکسالی در شهرستان دزفول ۲ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان زکات جمع آوری شده که جزء شهرستان‌های برتر استان معرفی شد.

 

رئیس کمیته امداد دزفول افزود: ۷۷۰ میلیون تومان زکات واجب، ۵۱۵ میلیون تومان زکات مستحب و ۹۵۵ میلیون تومان زکات فطره که زیرنظر مستقیم زکات دهندگان در بخش درمان، کمک هزینه جهیزیه و مسکن و خرید کولر و امور معیشتی نیازمندان، پروژه‌های عام المنفعه از جمله ساخت مسجد و حسینیه و زینبیه به مصرف رسیده است.

 

وی اضافه کرد: شورای زکات دارای دو بخش زیرساختی و عملیاتی است که در نیمه دوم سال باید در بخش زیرساختی و مقدمه سازی تلاش کرد تا در ۶ ماهه نخست سال آینده و هنگام برداشت نتیجه مطلوب حاصل شود.

 

رحیمی در پایان تصریح کرد: شورای عالی زکات سالانه گزارش سامانه جامع زکات کشور را به حضور مقام معظم رهبری ارائه می‌دهد و اگر زکات شهرستان ساماندهی شود در این سامانه نام دزفول بالا می‌رود، ولی متأسفانه بعضی مؤسسات وظیفه خود را به خوبی انجام نمی‌دهند.

 

کد خبر 1095262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha