نرخ بیکاری را با افزایش تولید و صادرات کاهش دهیم

خلیلیان گفت: ما با هدف بازارهای صادراتی باید تولید را در استان رونق دهیم تا بتوانیم اشتغالزایی کنیم و نرخ بیکاری را کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «صادق خلیلیان» امروز (پنجشنبه ۲۵ شهریور) در نشست بررسی مشکلات پایانه تجاری چذابه اظهار کرد: ما با هدف بازارهای صادراتی باید تولید را در استان رونق دهیم تا بتوانیم اشتغالزایی کنیم و نرخ بیکاری را کاهش دهیم.

 

استاندار خوزستان پایانه‌های تجاری را از جمله لوازم مهم برای توسعه صادرات دانست و افزود: با توجه به اهمیت نقش ۲ پایانه مرزی شلمچه و چذابه در تجارت بدین منظور این هفته نشست‌هایی برای رفع مشکلات پایانه‌های مرزی برگزار کردیم که منجر به بازدید میدانی از پایانه شد تا نقاط قوت و ضعف را شناسایی و برای مدیریت پایانه یک دستگاه متولی تعیین کنیم.

 

وی نبود دستگاه متولی در پایانه مرزی چذابه را یکی از عوامل عمده مشکلات این پایانه برشمرد و اضافه کرد: دستگاه‌های متعدد در پایانه وظایفی برعهده داشتند که ناهماهنگی میان آنها موجب تاخیر در اجرای برخی اقدامات و ایجاد مشکلاتی برای صادرکنندگان و صدور کالا شده است.

 

خلیلیان تصریح کرد: با تعیین یک متولی واحد برای این پایانه تجاری مرزی چذابه و تصمیماتی که اتخاذ شد امیدوارم شاهد سرعت گرفتن مسیر تجاری از این پایانه باشیم.

 

استاندار خوزستان در جریان این بازدید در گفت‌وگو با کارگران و تجار و مسافران و این پایانه مشکلات آنها را شنید و برای رسیدگی به مشکلات این پایانه دستور پیگیری داد.

 

نماینده‌های کارگران در این بازدید در  یک نشست خصوصی با استاندار  مشکلات کارگران اعم از بیمه، حقوق و مطالبات معوق و مشکلات زیرساختی پایانه و … را مطرح کردند.

 

کد خبر 1095265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha