انقلاب کردیم تا عدالت و معنویت در جامعه اسلامی برپا شود

حجت الاسلام مدنی گفت: ما انقلاب کردیم تا عدالت و معنویت در جامعه اسلامی پرچم شود و قبل از هر چیزی ام الفضائل ( عدالت) در جامعه حرف اول را زند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، حجت الاسلام « محمد مدنی » در یادواره شهدای شهر شلمان و گرامیداشت جانباز سرافراز حاج احمد کریمی که عصر امروز ( پنج شنبه، ۲۵ شهریور)  در گلزار شهدای این شهر برگزار شد، گفت: جهاد در راه خدا که برخاسته از ایمان به خدا و قیامت است هیچ وقت با هیچ عمل دیگری قابل مقایسه نیست. 

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه این دو کار که کار با اهمیتی است در مقابل  جهاد در راه خدا نمی توانند  مطرح شود و هیچ کار خیری و خوبی نمی تواند در مقابل امر جهاد فی سبیل الله عرض اندام کند، تصریح کرد: اگر جهاد در راه خدا نباشد، نماز ( به معنای اقامه) محقق نمی شود و باید در پرتو فی سبیل الله تحقق یابد.

 

حجت الاسلام مدنی ادامه داد: اگر امروز ما در امنیت عبادت می کنیم، کار خیر انجام می دهیم، بدان که مدیون حسین قمی ها هستیم و هر کار خیری را مدیون شرف داران عالم قدس یعنی شهیدان راه خدا هستیم که با قدرت شمشیر و سلاح خود توانستند امنیت ایجاد کنند تا در تحت امنیت به وظایف دینی و اجتماعی خود بپردازیم.

 


وی با اشاره به اینکه همه ما باید در هر موقعیتی که هستیم مدیون این پاک بازان سرباخته به راه جانان باشیم، افزود: اینان اسلام را زنده کردند، فضلیت را احیا کردند و توحید را مطرح کردند و در هر عرصه ای باید قدر این زحمات را بدانیم.

 


استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه سرکشی از خانواده شهدا وظیفه همگانی و ذاتی ماست اما بالاتر از این وظیفه و قدردانی از شهیدان در راه خدا این است که مقاصد شهیدان احیا شود، خاطرنشان کرد: ما انقلاب کردیم برای اینکه عدالت و معنویت در جامعه اسلامی پرچم شود و قبل از هر چیزی ام الفضائل ( عدالت) در جامعه حرف اول را زند.

 

حجت الاسلام مدنی با تاکید بر اینکه کسانی که در نظام اسلامی مسئولیت دارند مخاطب این کلام هستند و تک تک افراد در مقابل هر مسئولیت نیز وظیفه مند هستند در چارچوب اختیارات خود منویات را اجرایی کنند، اظهار کرد: مسئولان جامعه اسلامی وظیفه شان دوچندان است و برای تحقق این آرمان جهادگونه به میدان ایند .

 

وی ادامه داد: ما متاسفانه در دوره ای از ادوار انقلاب از شهدا و اهداف انان دور شدیم و مسئولان مملکت راه و روشی که شهیدان راه خدا می خواستند  را تعقیب نکردند .

 

حجت الاسلام‌ مدنی در پایان گفت: امیدواریم در دولت جدید بر خلاف ۱۰ سال گذشته که واقعا خسته کننده و نفس گیر بود، مسائل تکرار نشود و با همت والای همگانی آرمان شهیدان راه خدا در جامعه محقق شود.

 

کد خبر 1095296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha