بازارچه مرزی اروندکنار باید هرچه سریع‌تر راه اندازی شود

خلیلیان بر لزوم راه اندازی و احیای هرچه سریع‌تر بازارچه مرزی اروندکنار تاکید کرد و گفت: همچنین باید حل مشکلات لنجدارانی که اجازه ترخیص کالای خود را نداشتند، رفع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «صادق خلیلیان» امروز (جمعه ۲۶ شهریور) در بازدید از اداره گمرک اروندکنار و بازارچه مرزی این شهر که تعطیل است، بازدید از اداره بنادر و دریانوردی چوئبده و گفت‌وگو با لنج داران اظهار کرد: باید هرچه سریع‌تر تمام ساز و کارهای لازم برای احیا و راه اندازی بازارچه مرزی اروندکنار و همچنین حل مشکلات لنجدارانی که اجازه ترخیص کالای خود را نداشتند رفع شود.

 

استاندار ویژه خوزستان به چشم انداز دولت سیزدهم برای منطقه محروم شهر اروندکنار اشاره کرد و افزود: دولت جدید که مستقر شده با مسائل و مشکلات زیادی که در سال‌های اخیر بروز کرده مواجه هستیم که در اقصی نقاط کشور این مشکلات وجود دارد؛ طبیعتا ما به عنوان مسئولان دولتی موظف هستیم در مناطق مختلف از جمله مسئولیتی که ما در استان خوزستان داریم به مناطق مختلف سفر و این مشکلات را تسهیل و بر طرف کنیم، یعنی ما بایستی موانع پیش روی توسعه مناطق آبادان، خرمشهر و اروندکنار را بتوانیم برطرف کنیم.

 

وی تصریح کرد: موانعی که سالیان سال پابرجا مانده و عملا مانع رشد و توسعه و رفاه این مردم شده که نمونه های آن را امروز در اروندکنار و شب گذشته در شهر آبادان دیدیم که واقعا جای تاسف دارد و امیدواریم یک به یک مسائل و مشکلات بر طرف شود.

 

خلیلیان بر لزوم برکناری مدیرانی که مانع حل مشکلات مردم می شوند تاکید کرد و ادامه داد: در همین خصوص اگر مسئولی را دیدیم که مانع حل مشکلات است آن مسئول را برکنار خواهیم کرد.

 

وی در پاسخ به این سوال که در برخی شهرهای تجاری مثل بانه، هندیجان و گناوه که مشکلات تبادلات مرزی آنها کمتر است، چنین تدابیری در بندر اروندکنار و نظایر آن می توان اتخاذ کرد و یاد آور شد: بالاخره استان خوزستان بخشی از این سرزمین است این قوانینی که برای مناطق دیگر جاری و ساری شده قطعا ما می توانیم مشابه سازی و برای این مناطق اعمال کنیم تا مشکلاتی را که شاهد آن هستیم برطرف شود.

 

کد خبر 1095377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha