توسعه میادین مشترک نفتی در دستور کار دولت سیزدهم

اوجی با بیان اینکه توسعه میادین مشترک در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته گفت: تعدادی از میادین نفتی در خوزستان با کشور عراق مشترک است و در این سفر روند توسعه این میادین مورد بررسی قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «جواد اوجی» امروز (جمعه ۲۶ شهریور) با هدف بازدید از تأسیسات مناطق نفت‌خیز جنوب، مناطق عملیاتی و بررسی آخرین وضع میدان‌های مشترک نفتی، در سفری یک روزه به استان خوزستان سفر کرد.

 

وزیر نفت در بازدید میدانی دکل حفاری ٢۵ فتح در اهواز، با بیان اینکه ۷۴ درصد تولید نفت کشور از میدان‌های خوزستان تأمین می‌شود اظهار کرد: حفظ و نگهداشت تولید در میدان‌های مشترک نفت و گاز کشور امری ضروری بوده و بخشی از این میدان‌های مشترک میان استان خوزستان و کشور عراق است و در این سفر نیز روند پروژه‌ها و قراردادهایی را که در این راستا امضا شده و پیشرفت این پروژه‌ها همچنین توسعه میدان‌های جدید را بررسی می‌کنیم.

 

وی اضافه کرد: بخشی از پروژه‌های میدان‌های مشترک غرب کارون توسعه پیدا کردند اما کامل نیست و نیاز است که دیگر بخش‌های آن تکمیل شوند و هرچه سریع‌تر فاز دوم یا سوم توسعه آنها را آغاز کنیم.

 

اوجی با بیان اینکه ایران دارای ظرفیت ۱۵۳ میلیارد بشکه نفت قابل استحصال است که این میزان ظرفیت بسیار خوبی برای تولید ایجاد کرده ادامه داد: در این زمینه با ارائه راه‌های مختلف هم بحث افزایش برداشت از میدان‌های مشترک و هم حفظ و نگهداشت آنها را دنبال خواهیم کرد.

 

وی با اشاره به اینکه با آغاز به کار پتروشیمی‌های بزرگ، توسعه متوازنی از زنجیره ارزش و صنایع تکمیلی پتروشیمی انجام می‌شود تصریح کرد: آمادگی داریم که از ظرفیت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به‌منظور توسعه میدان‌ها با اولویت میدان‌های مشترک نفت و گاز در قالب قراردادهای مختلف و مشوق‌های مدنظر دولت و مجلس و کمیسیون انرژی استفاده کنیم.

 

وزیر نفت همچنین در خصوص حوزه مسئولیت اجتماعی وزارت نفت عنوان کرد: اولویت نخست وزارت نفت، اولویت دادن به پروژه‌های مسئولیت اجتماعی جهت بهره‌مندی مردم این منطقه از توسعه پروژه‌های نفت و گاز است و در این راستا اعتبارات خوبی برای خوزستان در نظر گرفته شده و پروژه‌هایی در حوزه‌های آموزشی، بهداشتی و فرهنگی مدنظر دستگاه‌های اجرایی استان است که روند این پروژه‌ها دنبال می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه تأمین اعتبار واحدهای مسکونی در مسجدسلیمان که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌شود نیز تکمیل شده ابراز کرد: بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه مسئولیت اجتماعی برای استان خوزستان تخصیص داده می‌شود.

 

اوجی در پایان یاد آور شد: با برنامه‌هایی که دولت سیزدهم دارد و با همت و کمک مجلس، مسائل و مشکلات نیروی انسانی رسمی و قراردادی را مرتفع می‌کنیم.

 

کد خبر 1095391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha