رسانه ها و صدا و سیما در حوزه فرهنگ سازی مسئله حجاب فعالیت بیشتری کنند

امام جمعه بجنورد فرهنگ سازی در مسئله حجاب و عفاف را در کنار توجه به مسائل و معیشتی، اقتصادی و... مهم دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری» امروز(26 شهریور) در خطبه های نمازجمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلی بزرگ امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با تأکید بر رعایت تقوای الهی، توجه به امر به معروف و نهی از منکر را بسیار مهم دانست.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی حیا و عفت را یکی از مصادیق مهم معروف ها برشمرد و گفت: داشتن پوشش و حجاب دینی از نشانه های بارز این معروف بوده که جزئیات و حدود آن در تمامی ادیان الهی بیان شده است.

 

 

 

وی با بیان اینکه بحث حجاب یک مسئله مقطعی و زمانی خاصی نیست بلکه مربوط به همه زمان ها است، افزود: متاسفانه بی حجابی هر سال نسبت به سال قبل بیشتر و عفت و حیا کمتر می شود.

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری بیان کرد: مسئله بی حجابی باعث ضربه زدن به خانواده ها و جامعه و در نهایت به نظام اسلامی می شود، چرا که استحکام نظام وابسته به استحکام خانواده و تربیت نسل دین مدار است.

 

 

 

امام جمعه بجنورد با تأکید بر اینکه رسانه ها و صدا و سیما باید در این حوزه فعالیت بیشتری کنند، اظهار کرد: هر چند مسائل معیشتی، اقتصادی و عدالت از مشکلات ویژه امروز نظام است که باید به پرداخته شود، اما در کنار آنها فرهنگ جامعه هم نباید فراموش شود.

 

 

وی خاطرنشان کرد: دادگاه، دادگستری، دادستانی و نیروی انتظامی باید به این مسئله مهم جامعه اهمیت ویژه بدهند، همانگونه که در خصوص خسارت های وارده بر اموال مردم اهمیت می دهند.

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری قانون گرایی را از دیگر مصادیق معروف برشمرد و گفت: کارکنان ادارات باید در رفت و آمد ها، پاسخگویی به مردم و رفع مشکلات آن ها تمام سعی و تلاش خود را بر مبنای قانون داشته باشند و خویشاوند و غریبه برای آن ها فرقی نکند.

 

 

 

وی اضافه کرد: هیچ مسئولی حق ندارد از جایگاه اجتماعی خود سوء استفاده کند و اگر در جایی شخصی را با پارتی بازی استخدام کند، 30 سال حقوقی را که آن فرد می گیرد و جایگاه دیگری را گرفته، گناهش بر گردن، آن مسئول است.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه به واردات واکسن کرونا طی یک ماه گذشته به کشور اشاره کرد و افزود: بیش از 70 درصد واردات در دولت جدید اتفاق افتاده که در این مدت کوتاه خدمت بسیار بزرگی است.

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری فرار رسیدن هفته دفاع مقدس را گرامیداشت و  بیان کرد: دفاع مقدس یک آزمون بزرگ برای ملت ایران بود که شجاعت، غیرت، استقامت و اخلاص ملت ایران را به جهانیان ثابت کرد.

 

 

 

وی گفت: در جنگ اقتصادی امروز نیز باید از تحریم های دشمنان نترسیم و در این راه تلاش و استقامت کنیم تا به پیروزی برسیم.

 

 

کد خبر 1095406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha