مانور بازگشایی مدارس در فومن برگزار می‌شود

بیتا گفت: ۲۸ شهریور ماه به صورت سراسری مانور بازگشایی مدارس در راستای آمادگی لازم برای آغاز فعالیت‌های آموزشی و تربیتی در سال تحصیلی جدید برگزار می‌شود.

«ایوب بیتا» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن با اشاره به مانور سراسری بازگشایی مدارس اظهار کرد: 28 شهریور به صورت سراسری مانور بازگشایی مدارس در راستای آمادگی لازم برای آغاز فعالیت‌های آموزشی و تربیتی در سال تحصیلی جدید برگزار می‌شود.

 

مدیر آموزش و پرورش فومن با اشاره به بخشنامه «الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس در شرایط کووید 19» برای سال تحصیلی 1401-1400 افزود: حضور دانش‌آموزان در مدرسه، نقش معلم در تربیت و یادگیری و تأثیر تعلیم و تربیت حضوری بر دانش‌آموزان، غیرقابل جایگزین است.

 

وی با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس کم جمعیت روستایی به اختیار مدیران مدارس، انجمن اولیا و مربیان و با مصوبه شورای مدرسه امکان پذیر است گفت: بازگشایی مدارس، از آغاز مهرماه، ضمن رعایت حفظ سلامت دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌ها، به صورت اقتضایی و تدریجی است.

 

بیتا تصریح کرد: مدارس به‌صورت آرام و تدریجی با روش‌های ترکیبی(حضوری و غیرحضوری) ابتدا در مدارس کم جمعیت روستایی و همچنین دروس کارگاهی و عملی هنرستان‌ها بازگشایی خواهند شد.

 

مدیر آموزش و پرورش فومن بیان کرد: در مدارس پرجمعیت شهرستان، آموزش‌ها به صورت غیرحضوری و در سامانه شاد  برگزار می‌شود و تا اعلام ستاد ملی کرونا به همین شکل ادامه خواهد یافت.

 

وی با بیان اینکه تا اکنون یک هزار و 200 نفر از فرهنگیان شهرستان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند افزود: 156 نفر از مجموع نیروهای معلمان نیروی آزاد مدارس غیردولتی، مهدکودک‌ها، پیش‌دبستانی‌ها، باحضور در پایگاه واکسیناسیون ویژه فرهنگیان، مرحله اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و جاماندگان نیز بر اساس زمان اعلام شده از سوی مرکز بهداشت و درمان واکسن خود را دریافت خواهند کرد.

 

بیتا درخصوص 10 درصد باقی مانده فرهنگیان که واکسینه نشده‌اند خاطرنشان کرد: آن دسته از فرهنگیان که به دلایل ابتلا یا مشکوک بودن به کرونا یا داشتن بیماری زمینه‌ای و یا در خواست نوع خاصی از واکسن، از تزریق جا مانده‌اند، با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق مدیران مدارس، واکسن خود را دریافت کنند.

 

وی در خاتمه تاکید کرد: در صورت برگزاری کلاس‌های حضوری، واکسینه شدن عمومی فرهنگیان جهت حضور در کلاس درس ضروری خواهد بود.

کد خبر 1095535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha