۸۰ درصد فرهنگیان آستارا دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

موسوی گفت: تقریباً ۸۰ درصد از فرهنگیان این شهرستان دز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«سید سجاد موسوی» امروز(شنبه، ۲۷ شهریور) در جلسه کارگروه ماده ۱۸ در محل سالن جلسات آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: سرویس مدارس بسیار مهم بوده و خانواده‌ها از ما انتظار دارند در بحث جابه‌جایی دانش‌آموزان انتظام‌بخشی صورت گیرد.

 

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا با بیان‌اینکه تقریباً ۸۰ درصد از فرهنگیان این شهرستان دز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند،افزود: آموزش دانش‌آموزان از یک مهر ۱۴۰۰ به صورت ترکیبی آغاز می‌شود و در اواخر مهر یا اوایل آبان شاهد حضور فیزیکی دانش‌آموزان در کلاس‌های درس خواهیم بود.

 

موسوی با اشاره به اینکه از راهنمایی و رانندگی انتظار داریم کارت صلاحیت و کارت واکسن رانندگان سرویس مدارس را کنترل کند، تصریح‌کرد: به مدیران مدارس تأکیدشده از ارائه خدمات سرویس‌های دانش‌آموزی فاقد کارت واکسن در محیط مدرسه خودداری کنند.

 

*بیشترین تصادفات رانندگی در معابر فرعی رخ می‌دهد

«پیمان شاه علی‌زاد» نیز در جلسه کارگروه ماده ۱۸ در محل آموزش و پرورش این شهرستان، اظهارکرد: پلیس راهور درخصوص آمار تصادفات مربوط به دانش‌آموزان و تصادفاتی که در جلوی مدارس رخ می‌دهد بسیار حساس است.

 

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی بندر آستارا پوشش جلوی مدارس را در هفته‌های آغازین شروع سال تحصیلی را با پلیس راهنمایی و رانندگی دانست و افزود: خودروهای رانندگانی که به صورت متوالی خارج از دستورالعمل کارگروه ماده ۱۸ اقدام به جابه‌جایی دانش‌آموز می‌کنند توقیف و به پارکینگ منتقل می‌شود.

 

وی با بیان‌اینکه بیشترین تصادفات رانندگی در خیابان‌های برون‌شهری و معابر فرعی رخ می‌دهد، تصریح‌کرد: بوته‌ها، درخت‌ها و موانع سر راه پیچ‌های منتهی به مدارس روستایی و برون‌شهری توسط راه‌داری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای پاکسازی شود.

 

شاه علی‌زاد نصب برچسب روی خودروها، برگزاری کارگاه توجیهی در محل سالن اجتماعات شهرداری برای رانندگان سرویس مدارس و برجسته‌سازی خط‌کشی‌های عابرپیاده جلوی مدارس خیابان‌های فارابی و امام(ره) را از دیگر الزامات کارگروه ماده ۱۸ برای شروع سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ دانست.

 

*واکسینه شدن ۷۰ درصد رانندگان تاکسی در آستارا

«بهزاد پیران» نیز در جلسه کارگروه ماده ۱۸،اظهارکرد: ۷۰ درصد از رانندگان شهرستان آستارا علیه ویروس کووید ۱۹ واکسینه‌اند.

 

مدیرعامل شرکت تعاونی تاکسرانی شهری بندر آستارا گفت: امیدواریم این روند برای سرویس‌های مدارس دانش‌آموزی هم صورت بگیرد.

کد خبر 1095545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha