کتاب های شعر شاعران خراسان شمالی رونمایی می شود

معاون امور فرهنگی و رسانه ای فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: به مناسبت روز شعر و ادب پارسی، از کتاب های شعر شاعران شهرستانی که به تازگی وارد بازار کتاب شده، رونمایی می شود.

«رضا رضایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تشریح ویژه برنامه های گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی اعلام کرد: برگزاری ویژه برنامه «شهریار» به همت انجمن علمی معلمان، شعرخوانی و تقدیر از شاعران، اهدای کتاب به شاعران و تقدیر از شاعران دارای مقام در فعالیت های استانی از جمله برنامه هاست.

 

معاون امور فرهنگی و رسانه ای فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی بیان کرد: دیدار با پیشکسوتان شعر و ادب شهرستان و تکریم آن ها، خوانش اشعار شهریار توسط اساتید مسلط به شعر و انتشار در فضای مجازی، اهدای کتاب به شاعران شاخص شهرستان، تقدیر از دبیران انجمن های ادبی  شهرستان  در قالب اهدای لوح  تقدیر و بسته های فرهنگی و  برگزاری شب شعر مجازی‌ از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده به مناسبت بزرگداشت استاد شهریار است.

 

وی به سخنرانی یکی از اساتید با محوریت شهریار و روز شعر و ادب و انتشار آن درفضای مجازی هم اشاره کرد و از رونمایی از کتاب های شعر شاعران شهرستانی که به تازگی وارد بازار کتاب شده و شناسایی و معرفی کم سن و سال ترین شاعر خبر داد.

 

رضایی همچنین با بیان اینکه  شاعران استان به مناسبت بزرگداشت استاد شهریار و روز شعر و ادب پارسی با برگزاری شب شعر «در حوالی ماه» گرد هم آمدند، افزود: این محفل مجازی بیست و ششم شهریور، ساعت ۲۲ از طریق صفحه اینستاگرامی @m.dartoomian و با همکاری موسسه فرهنگی و هنری سرمد خراسان شمالی برگزار شد.

 

وی اظهارکرد: دکتر محمود اکرامی فر، مهدی چناری، اباصلت رضوانی، دکتر حسن روشان، ابراهیم سنایی، سید باقر سیدی زاده، آرزو شیرین زبان، علی نقویان، ناهید نودهی در زمره شاعرانی بودند که در این محفل، سروده هایشان را قرائت کردند.

 

روز بيست و هفتم شهريور ماه، سالروز درگذشت شهريار، شاعر ايراني، با تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي، روز ملي شعر و ادب پارسی، ناميده شده است.

 

 

کد خبر 1095574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha