شاعرانه ۲ جوان جهرمی برای مدافعان سلامت منتشر شد

کتاب «فرشتگان سلامت» با تکیه بر موضوع مدافعان جبهه درمان کشور به ویژه شهدای سلامت در دوران همه گیری ویروس منحوس کرونا توسط ۲ تن از شاعران جوان جهرمی «دانیال بهادرانی» و «درنا بهادرانی» به رشته تالیف درآمده است.

«دانیال بهادرانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: کتاب «فرشتگان سلامت» با تکیه بر موضوع مدافعان جبهه درمان کشور به ویژه شهدای سلامت در دوران همه گیری ویروس منحوس کرونا به رشته تالیف درآمده است.

 

نویسنده کتاب «فرشتگان سلامت» افزود:‌ این مجموعه شامل چهار بخش است که در ۱۴۰ صفحه  و با شمارگان هزار نسخه در قطع رقعی توسط اداره کل حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس به چاپ رسیده است.

 

وی بیان کرد: در بخش اول این کتاب اشعار مرتبط با شهدای مدافع سلامت و سروده های شاعران در این باره آمده و بخش دوم بداهه سرایی گروهی جمع کثیری از شاعران تقدیم به مدافعان سلامت شده است.

 

بهادرانی ادامه داد: دربخش سوم به ارائه سروده هایی روبرو هستیم که شاعران متعهد و خلاق ایرانی جهت  فرهنگ آفرینی و گاهی با زبان طنز برای آگاهی بخشی به جامعه در دوران کرونا منتشر کرده و در بخش اخر و چهارمین قسمت این مجموعه نیز تک بیت ها و کوتاه سروده های شاعران در دوران همه گیری ویروس کرونا قرار داده شده است.

 

به گفته بهادرانی، مجموعه «فرشتگان سلامت» بوسه ای است هرچند اندک و ناچیز بر دستان پرمهر پرستاران و پزشکان خدوم این سرزمین به خصوص شهدای مدافع جبهه سلامت و درمان که در دوران شیوع ویروس منحوس کرونا جان خویش را در راه مجاهدت و دفاع از سلامت هم میهنان خویش به پروردگار شان تقدیم کردند.

 

این شاعر جوان جهرمی خاطرنشان کرد: این مجموعه جلوه‌ای تمام نما از همراهی و همدلی پرستاران و پزشکان میهن مان ایران و تجسم کامل قدرشناسی و نمک شناسی هنرمندان این سرزمین از قهرمانان عرصه سلامت و جبهه درمان میهن است.

 

وی گفت: «فرشتگان سلامت» تلفیق گوناگونی‌های زبانی، قالب‌های متفاوت شعری و همنشینی سروده‌های شاعران نامدار پارسی زبان در کنار سروده‌های شاعران نوظهور و آینده‌دار، خود از ویژگی‌های بارز و ناگریز این مجموعه است.

 

بهادرانی در پایان اظهار داشت: این مجموعه گزیده‌ای از اشعار شاعران فارسی زبان و شناسه و شناسنامه دلدادگی و عشق یک ملت به رشادت‌ها و حماسه‌سازی‌های پزشکان و پرستاران و پرسنل شهید جبهه سلامت و عرصه درمان، پزشکان و پرستاران و پرسنل شهید جبهه سلامت و عرصه درمان بوده و ادای دینی است هر چند اندک به شهدای عرصه سلامت در دوران شیوع ویروس کرونا است.

 

 

کد خبر 1095661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha