فعالان کانون های مساجد درگذشت آیت الله «سید فخرالدین موسوی ننه کران» را تسلیت گفتند

کارکنان و فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با صدور پیامی درگذشت آیت الله «سید فخرالدین موسوی ننه کران» نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، کارکنان و فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با صدور پیامی درگذشت آیت الله «سید فخرالدین موسوی ننه کران» نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفتند.

 

در متن این پیام آمده است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

 

قال رسول الله: إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ

درگذشت عالم برجسته و استاد فرهیخته حوزه و دانشگاه و سیاست مداری شایسه حضرت آیت الله «سید فخرالدین موسوی ننه کران» موجب تالم و تاسف گردید ایشان در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و مدیریتی نقش بی بدیل در عمران و آبادانی استان و مسائل سیاسی و علمی و ... کشور داشت.

 

بهره گیری از محضر آیات عظام شیخ مجتبی لنکرانی، سید عبدالاعلی سبزواری، سید احمد نجفی و نیز حضرت امام خمینی (ره)، سید ابوالقاسم خویی و ... ایشان را در حوزه های مختلف علمی و حکمی یکی از برجستگان دوران نمود که نتیجه آن تالیف چندین کتاب و رساله در حوزه های تاریخی، دینی و اخلاق بود و تدریس در حوزه های علمیه و دانشگاه های برتر کشور و تربیت طلاب و دانشجویان ممتاز از دیگر اقدامات معظم له است.

 

حضور در دوره های اول، سوم و پنجم مجلس شورای اسلامی و ریاست بر کمیسیون اصل نود مجلس و نیز از بانیان استان شدن اردبیل برای توسعه در پیشرفت همه جانبه منطقه و ریاست شعبه دوم دیوان عالی کشور و تاسیس حوزه علمیه کاظمیه و کانون تحقیقاتی و حقوقی نسیم حکمت در شهر مقدس قم و در نهایت عضویت در مجلس خبرگان رهبری به عنوان نماینده مردم شریف استان اردبیل از دیگر اقدامات و مجاهدت های آن عزیز سفر کرده است.

 

ما کارکنان و فعالان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل فقدان آن عالم وارسته و دانشمند فرهیخته را به محضر رهبری معظم انقلاب اسلامی و حوزه های علمیه و آیات عظام و طلاب محترم و نیز اساتید و جامعه دانشگاهی کشور و نیز اهالی شریق و حسینی استان اردبیل و خانواده معزز و دوستان و ارادتمندان ایشان تسلیت و تعزیت عرض کرده و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نماییم.

 

ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل

کد خبر 1095691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha