تدارک بیش از ۵هزار عنون برنامه ویژه گرامیداشت هفته دفاع مقدس درمازندران

سردار ملکی به تقارن هفته دفاع مقدس با ایام اربعین امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: با هدف گرامیداشت دفاع مقدس بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ عنوان برنامه جهت اجرا در سطح استان مازندران تدارک دیده شد،که از ۳۱ شهریور ماه آغاز و تا هفتم مهر ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، سردار «عبدالله ملکی» امروز(۲۷شهریور) در نشست خبری ویژه گرامیداشت هفته دفاع مقدس،با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی ۳۱ شهریور ماه ۱۳۵۹ آغاز و در مرداد ماه ۱۳۶۷ به پایان رسید، بیان کرد: امروز پس از ۴۲ سال از آن دوران، گرامیداشت هفته دفاع مقدس ضرورت دارد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران افزود: هفته دفاع مقدس امسال همزمان با ایام اربعین حسینی و محدودیت‌های کرونایی است که شاهد حضور محدود زائران ایرانی در پیاده‌روی اربعین هستیم، از این رو ما در استان با برپایی موکب‌های مختلف دل‌ها را روانه کربلا می‌کنیم.

 

سردار ملکی با بیان اینکه دفاع‌مقدسی اربعینی پیش رو داریم، عنوان کرد: با هدف گرامیداشت دفاع مقدس بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ عنوان برنامه تدارک دیده شد،که از ۳۱ شهریور ماه آغاز و تا هفتم مهر ماه جاری ادامه دارد.

 

وی اعلام کرد: تجلیل از ۵۵ هزار پیشکسوت دفاع مقدس مازندرانی به‌صورت نمادین در سالن الغدبر سپاه ساری همزمان با کشور با حضور رئیس جمهوری و افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس در گلزار شهدای گمنام ساری، روایت‌گری ۹۰۰ راوی دفاع مقدس، پخش برنامه زنده «سبز سرخ» از صدا و سیما از برنامه‌های آغازین گرامیداشت این هفته هستند.

 

سردار ملکی ادامه داد: برگزاری مراسم گرامیداشت رزمندگان شهید با دیدار فرماندهان مازندرانی با نماینده ولی فقیه در استان در سالن اهل بیت (ع) و برگزاری یادواره بمباران ۳۲ شهید نیروگاه نکا از برنامه‌های هفتم مهر ماه و روز پایانی هفته دفاع مقدس است.

 

وی از تجلیل ۷۰۰ خانواده شهید در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: عطرافشانی گلزار شهدای دفاع مقدس، برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف، برگزاری رزمایش خدمات‌رسانی با اعزام ده‌ها گروه جهادی، نواخته شدن زنگ مقاومت در سوم مهر ماه، برگزاری نمایشگاه آثار تجسمی با رونمایی از ۴۲ تابلو  نقاشی با موضوع دفاع مقدس از دیگر برنامه ها است.

 

سردار ملکی همچنین از اجرای تئاتر خیابانی و پرده خوانی شهدا در محل پارک موزه دفاع مقدس خبر داد و تاکید کرد: برگزاری طرح شهید سلیمانی با حضور ۸ هزار جهادگر، برگزاری برنامه عصر بیان خاطرات، برگزاری رژه خودرویی، برپایی نمایشگاه کالاهای ایرانی و تجلیل از جانبازان را نیز در دستور کار داریم.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اظهار کرد: شعار این هفته «ما مفتخر هستیم» است، دفاع مقدس افتخار کشور است، بزرگترین مولفه دفاع مقدس نیز این مردم هستند، بیدی نیستند که با این بادها بلرزند بدون مردم همچون ماهی بدون آب هستیم، خرسندیم که دولت سیزدهم مردمی است.

کد خبر 1095743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha