درخشش مستند «سرو قامت همیشه زنده» در جشنواره ملی بنیاد شهید کشور

مستند داستانی سردار شهید جان محمد کریمی رتبه برتر جشنواره بنیاد شهید را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، مستند داستانی زندگی نامه سردار شهید جان محمد کریمی، از فرماندهان دوران دفاع مقدس در پدخندق با عنوان «سرو قامت همیشه زنده» در بین ۸۰ اثر ارسالی (فیلم) به جشنواره بنیاد شهید کشور  رتبه برتر این جشنواره را کسب کرد.

مستند داستانی سردار شهید جان محمد کریمی به سفارش اداره کل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان کهگیلویه و بویراحمد توسط فیلم سازان جوان لنده ای بعد از مدت زمان بیش از یک سال پژوهش و تحقیقات به روزهای پایانی فیلم برداری خودش نزدیک می شود که در روزهای آینده اختتامیه فیلم برداری این اثر در کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیر کل اداره فرهنگ و کل ارشاد، صدا و سیما، نماینده ولی فقیه و مادر شهید والامقام از این فیلم سازان جوان تجلیل خواهد شد.

همچنین اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه وبویراحمد با توجه به تجربه موفق این فیلم سازان در مستند داستانی شهید جان محمد کریمی، پیشنهاد ساخت فیلم های مستند زندگی نامه شهید طیب و تنها شهید خلبان شکاری کهگیلویه و بویر احمد به این فیلم سازان داده شده است.

«رحمت الله رستگاری»، کارگردان لنده ای در این زمینه، گفت: هدف از ساخت مستند «سروقامت همیشه زنده»، امید دادن به آرزوهای مادران شهیدانی است که سالها منتظر هستند تکه ای از اعضای بدن فرزند شهیدشان را ببینید چه استخوان باشد چه پلاک.

وی افزود: این مستند در استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان لنده فیلم برداری و در حال ساخت است.

کارگردان مستند «سرو قامت همیشه زنده» عنوان کرد: مدت زمان این مستند ۲۵تا ۳۵ دقیقه می باشد و برای پخش در شبکه دو سیمای کشور هماهنگ شده است.

رستگاری بیان کرد:برای این مستند از مادر شهید کریمی، برادر شهید(عباس)، برادر شهید(ابراهیم) و تعدادی از همرزمان شهید فیلم برداری شده است.

رستگاری خاطرنشان کرد: با هماهنگی های به عمل آمده سایر مصاحبه ها در ساختمان گنگره شهدایء یاسوج انجام گرفت.

وی تصریح کرد:برای ساخت مستند شهید کریمی بنیاد علوی شهرستان لنده مبلغ ۱۰میلیون تومان هزینه در اختیار گروه فیلم برداری قرار داده است.

کارگردان مستند «سرو قامت همیشه زنده» گفت: همچنین نهادهای همچون فرماندهی سپاه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل جهاد کشاورزی، مدیریت شبکه بهداشت، پرسنل نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی، هلال احمر، شهرداری، اداره برق، بنیاد شهید و فرماندهی گردان ۴۰۹ لنده برای پیشبرد این مستند کمک کردند.

 
 

 

 

 

 

 
کد خبر 1095756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha