بازگشایی مدارس نیازمند عزم ملی است/ ارسال کاروان بهداشتی به مناطق محروم استان کرمان

اسکندری نسب با بیان اینکه افت تحصیلی ناشی از غیرحضوری بودن مدارس آثار چبران ناپذیری دارد که در آینده مشخص می شود؛ از ایجاد تمهیداتی برای بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: بعد از حصول اطمینان از آمادگی مدارس، برای بازگشایی اقدام می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ احمد اسکندری نسب، شنبه(۲۷ شهریور) در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به اینکه روند بازگشایی مدارس در دنیا این است که به شیوه حضوری باشد که در برخی کشورها هم شروع شده؛ افزود: مطالعات نشان داده حضور دانش آموزان و نقش معلم در تربیت حضوری بدون جایگزین است.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه افت تحصیلی ناشی از غیرحضوری بودن مدارس آثار چبران ناپذیری دارد که در آینده مشخص می شود؛ گفت: بنای ما این است یک شروع آرام و سنجیده و با همه تدابیر بر امر بازگشایی حضوری و مجازی داشته باشیم و مهمترین بحث توجه به سلامت و ایمنی دانش آموزان و برخورداری از سطح تعلیم و تربیت با کیفیت است.

 

 

وی از تشکیل کمیته سلامت در همه مدارس و شهرستان ها با لحاظ کردن همه دستورالعمل های بهداشتی با همکاری علوم پزشکی خبر داد و افزود: بعد از حصول اطمینان از آمادگی مدارس، برای بازگشایی اقدام می کنیم.

 

 

اسکندری نسب تعداد مدارس با کمتر از ۱۰ نفر دانش آموز را ۷۱۰ مدرسه و با تعداد کمتر از  ۵۰ نفر را بیش از هزار مدرسه اعلام و بیان کرد: سال گذشته در مدارس عشایری و محروم زیرساخت ها و ابزارهای لازم برای آموزش مجازی نبود اما کلاس ها دایر شد و مشکلی هم پیش نیامد.

 

 

وی از دریافت نوبت اول واکسن کرونا در ۹۰ درصد فرهنگیان خبر داد و گفت: تأکید شده در بازگشایی مدارس فاصله دو متر میان دانش آموزان و در خوابگاه های دانش آموزی فاصله دو و نیم متر رعایت شود ضمن اینکه سرانه بهداشتی هم در اختیار مدارس قرار گرفته و کاروان بهداشتی نیز به زودی به مناطق محروم ارسال می شود.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: ۴۳۶ چشمه سرویس بهداشتی با همکاری اداره کل نوسازی مدارس و با مبلغ ۴۴ میلیارد تومان در حال انجام است ضمن اینکه سپاه ثارالله استان نیز ۶۶۰ چشمه سرویس بهداشتی در جنوب و شرق استان ساخته است.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: امسال مدرسه تلویزیونی نیز مکمل آموزش مجازی است و شبکه شاد با امکانات جدید از جمله امکان ارتباط گروهی رونمابی می شود و استان کرمان در زمینه نیروی انسانی نیز مشکلی ندارد زیرا امسال بیش از ۶ هزار نیروی جدید وارد آموزش و پرورش شده که ساماندهی می شوند.

 

 

اسکندری نسب در پایان تصریح کرد: بازگشایی مدارس نیازمند عزم و اراده ملی است تا به تدریج کلاس های درس را برقرار کند و این آمادگی وجود دارد.
 

کد خبر 1095770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha