برای ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبداء نیازمند تعریف یک الگو هستیم

کریمدادی با تاکید بر اینکه با تحقق هوشمند سازی در تمام‌ عرصه‌ها شاهد صرفه‌جویی خواهیم بود، گفت:در حوزه پسماند نیازمند تعریف یک الگو هستیم تا فرهنگ تفکیک زباله از مبداء بیش از پیش ترویج پیدا کند و شهروندان با مزایا و ثمرات آن بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حسن کریمدادی» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهر مشهد در بحث تفکیک زباله از مبداء فاقد زیرساخت‌های لازم است، اظهارکرد: طرح جامع پسماند تهیه شده و جلسه مفصلی نیز در این خصوص با معاون خدمات‌شهری و مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری داشتیم.

 

رئیس کمیسیون خدمات‌ شهری شورای شهر مشهد افزود: تمامی مطالعات و کارهای عملکردی باید منسجم شود و سپس نسبت شناسایی و رفع نواقص موجود اقدام کنیم؛ در این مسیر می‌توان از مشاوری که به صورت کاربردی عمل می‌کند، بهره‌ برد.

 

کریمدادی با بیان اینکه راهکارهای افزایش مشارکت مردمی در تفکیک زباله از مبداء باید بررسی شود، گفت: شهروندان از فرهنگ بالایی برخوردارند ولی مدیریت شهری در آماده‌سازی زیرساخت‌ها آن‌گونه که باید عمل نکرده است؛ با تکیه‌بر هوشمندسازی باید شرایطی را فراهم آوریم که مردم تشویق شوند و سریع پاسخ مطلوب را دریافت کنند.

 

وی با بیان اینکه در طرح جامع پسماند به دنبال تفکیک زباله از مبداء، به حداقل رسیدن دفن زباله و مکانیزه و هوشمندشدن فرآیندها هستیم، افزود: این مهم را به جد در این دوره پیگیری خواهیم کرد تا از سال سوم فعالیت شاهد به‌بار نشستن و اجرایی شدن فرآیندها باشیم.

 

رئیس کمیسیون خدمات‌شهری شورای شهر مشهد گفت: با تحقق هوشمندسازی در تمام‌ عرصه‌ها شاهد صرفه‌جویی خواهیم بود، در حوزه پسماند نیازمند تعریف یک الگو هستیم تا فرهنگ تفکیک زباله از مبداء بیش از پیش ترویج پیدا کند و شهروندان با مزایا و ثمرات آن بهره‌مند شوند.

کد خبر 1095780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha