نهضت کربلا سیراب کننده جان ها است

کامرانی گفت: نهضت کربلا، محرم و عاشورا در عمق باور شیعه جریان دارد و سیراب کننده جان ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سعیدرضا کامرانی»، امروز (شنبه 27 شهریور) با اشاره به برگزاری مراسم هفدهمین سوگواره عاشورایی کانون فارس در جمع خبرنگاران گفت: نهضت کربلا، محرم و عاشورا در عمق باور شیعه جریان دارد و سیراب کننده جان ها است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس افزود: امام راحل فرموده اند که «این خون سید الشهدا (ع) است که خون ‌های همه ملت‌ های اسلامی را به جوش می ‌آورد و عاشورا مردم را به هیجان می ‌آورد و برای اسلام و حفظ مقاصد اسلامی مهیا می‌ کند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری، نهضت عظيم کربلای خونين ملت ايران را ادامه نهضت حسينی (ع) می دانند و عاشورا درس فداکاری در راه دین و قرآن است.

کامرانی ادامه داد: محتوای حماسه بزرگ امام حسین (ع)، فرهنگ غنی، ناب و الهام‌ بخش است و شیعیان از مرد و زن و کوچک و بزرگ همواره با فرهنگ عاشورا زندگی کرده اند و عاشورا نهضتی برای تمام جهان است.

وی با اشاره به سابقه برگزاری سوگواره عاشورایی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس عنوان کرد: سوگواره عاشورایی از مستمر‌ترین و با سابقه‌ ترین فعالیت‌ های آئینی است که با هنر، ادب و فرهنگ با مضامین دینی تلفیق می شود و جایگاه ویژه در فعالیت های این کانون در استان فارس دارد.

کامرانی اعلام کرد: هفدهمین سوگواره عاشورایی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با محورهای معرفی کتاب به صورت مجازی، قصه ‌گویی، تحقیق و پژوهش و مداحی، شعر، داستان، متن ادبی و خاطره ‌نویسی و ... برگزار شد.

کد خبر 1095827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha