سوگواره عاشورایی کانون پرورش فکری به جایگاه مسیحیان در قیام امام حسین (ع) خواهد پرداخت

سنگری گفت: «جایگاه مسیحیان در قیام اباعبدالله الحسین (ع)»، موضوع هجدهمین سوگواره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدرضا سنگری»، در هفدهمین سوگواره عاشورایی کانون فارس گفت: «جایگاه مسیحیان در قیام اباعبدالله الحسین (ع)»، موضوع هجدهمین سوگواره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواهد بود.

عاشورا پژوه و اندیشمند عاشورایی ادامه داد: در هفدهمین سوگواره به عنوان «دریغ رسیدیم و چقدر زود، چقدر دیر» رسیدیم و «دریغ» تصویر کلی از کافرادی بوده که نسبتی با کربلای حسینی داشتند.

وی اضافه کرد: دسته اول این افراد، «نیامدگان» بودند که از ابتدا حرکت امام حسین (ع) و یارانشان را دیدند و فقط تماشا کردند و چون با آنها همراه نشدند به دریغ و حسرت رسیدند.

سنگری تاکید کرد: دسته دوم، «آمدگان» هستند که بعضی از آنها پیش از  واقعه کربلا به شهادت رسیدند که «میثم تمار»، غیورمرد ایرانی از آنها بود و 10 روز قبل از رسیدن امام حسین (ع) به کربلا به دار کشیده شد.

وی افزود: گروه سوم «گسستگان» هستند که آمدند اما با شنیدن خبرهای تلخ از کربلا بیرون رفتند و گروه چهارم «حسرت ‌زدگان» هستند که در معرض دعوت امام حسین (ع) قرار گرفته اما لبیک نگفتند و به حسرت و پشیمانی دچار شدند.

سنگری تاکید کرد: انسان‌ها یا فرصت‌ سوز هستند و یا فرصت ‌طلب و به فرموده امام علی (ع)، هر کسی که فرصتی را از دست داده، طلب فرصت اضافه می‌ کند و همان فرصت‌ ها را نیز به راحتی از دست می‌دهد.

کد خبر 1095843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha