​تهیه و تدوین اطلس قرآنی گلستان/ انجمن خیران قرآنی در گلستان تشکیل می شود

کشمیری از تهیه و تدوین اطلس قرآنی استان گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عادله کشمیری» ظهر امروز(شنبه ۲۷ شهریور) در همایش تجلیل از همراهان قرآن کریم استان گلستان اظهار کرد: افتخار می کنیم که پیرو دین اسلام به عنوان کاملترین، آخرین و بهترین دین خداوند هستیم، تنها دینی که معجزه پیامبر آن در دست ما است؛ معجزه ای که می تواند کمال و سعادت ما را در دنیا و آخرت رقم بزند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: قرآن کریم همچون اقیانوس مواجی است که هر کس در حد توان خود می تواند از آن بهره مند شود.

 

وی با بیان اینکه نامداران شعر و ادب ایران با قرآن کریم مانوس بودند، یادآور شد:  نامداران شعر و ادب فارسی با تأثیرپذیری و یا براساس قرآن کریم اشعاری را می سرودند.

 

کشمیری برگزاری جشنواره ملی نگارگری و داستانک قرآن و عترت، تلاوت های مجلسی  و برپایی کارگاه های قرآنی، برگزاری پویش ها و نمایشگاه های قرآن کریم و برگزاری محافل و مسابقات قرآن کریم را گوشه ای از فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه قرآن و عترت برشمرد و یادآور شد: تهیه و تدوین اطلس قرآنی جزو برنامه های ما است، همچنین تشکیل انجمن خیران قرآن در گلستان در دستور کار ما قرار دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به برگزاری نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن کریم در گلستان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تعدادی زیادی از شرکت کنندگان گلستانی موفق به کسب رتبه ممتاز در سطح کشور شدند.

 

وی به رونمایی از جزء 30 ترجمه طبری قرآن کریم اشاره کرد و افزود: این اقدام بسیار جالب و مبتکرانه بود و امیدوارم سایر اقوام نیز در این مسیر گام بردارند.

 

کد خبر 1095870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha