تمامی تمهیدات لازم برای بازگشت زوار از مرز مهران فراهم است/ از زوار در برگشت تست کرونا گرفته می شود

فتاحی با بیان اینکه نظارت بر رعایت دستورالعمل ها و اجرای پروتکل ها بهداشتی در مناطق پرتردد لازم و ضروری است، گفت: تمامی تمهیدات لازم برای بازگشت زوار از مرز مهران از جمله استقرار تیم دانشگاه علوم پزشکی برای گرفتن تست کرونا در مرز مهران فراهم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، در هشتاد و نهمین جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام، اظهار کرد:  خوشبختانه میزان تزریق واکسن کرونا  در استان به بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان رسیده است.

 

«الیاس فتاحی» با بیان اینکه  هر چند با همکاری و همراهی مردم و مسئولان و رسانه ها، وضعیت رو به بهبودی است، ولی اگر رعایت نکنیم باز هم  با مشکلات بیشتری روبرو خواهیم بود، ابراز کرد: ساده‌انگاری و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند ایلام را به شرایط قبل کرونا باز می گرداند و لازم است همه با زدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی، از شیوع بیشتر ویروس کرونا در استان جلوگیری کنند.

 

وی  یادآور شد: نظارت بر رعایت دستورالعمل ها و اجرای پروتکل ها بهداشتی در فرودگاه شهدای ایلام، مناطق پرتردد نظیر فروشگاه و نانوایی ها و جلوگیری از اجتماع در آرامستان ها همچنان باید در دستور کار قرار گیرد.

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام  گفت: تمامی تمهیدات لازم برای بازگشت زوار از مرز مهران نظیر استقرار تیم دانشگاه علوم پزشکی برای گرفتن تست از زائران ورودی به کشور، قرنطینه و استقرار اتوبوس برای اینکه زوار را به شهرهای محل سکونت خود انتقال دهند، بطور کامل اندیشنده شده است.

 

فتاحی با تاکید بر اینکه در بازگشت زوار اربعین حسینی با مراقبت‌ و رعایت پروتکل‌ها و بر اساس مصوبات باید اقدامات لازم انجام گیرد، تصریح کرد: برای جلوگیری از افزایش شیوع کرونا و در راستای اجرای قانون منع ورود زائران به مرز مهران به تمامی مهمانسراها تاکید شده است که هیچ زائری را پذیرش نکنند.

 

وی در پایان با تاکید بر اینکه از همه ظرفیت‌های استان برای واکسیناسیون استفاده شود، خاطرنشان کرد: همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه‌های مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی برای اجرای طرح شهید سلیمانی در مناطق مختلف استان لازم و ضروری است.

 

 فرمانده انتظامی استان ایلام نیز در این نشست گفت: در ورودی های استان، در چندین نقطه و بخصوص ورودی شهر مهران از هفته پیش ایستگاه‌های پلیس را مستقر کردیم و دو هزار دستگاه خودرو برگردانده شد.

 

سردار «دلاور القاصی مهر» تصریح کرد: بازگشت زائران از مرز مهران نیاز به یک سری زیرساخت‌ها و از جمله اقدامات حمل و نقل دارد که در آنجا اتوبوس‌ها آماده جابجایی باشند و زائران در شهر مهران سرگردان و پراکنده نشوند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام ابراز کرد: هم در بحث واکسیناسیون و هم در پایانه مرزی مهران و در کنترل ورودی ها، همکاران و اعضای ما در کنار سایر دستگاه‌ها هستند.

 

« علی اصغر علی اکبری» یادآور شد: در بحث اربعین امروز قرارگاه مهران را راه اندازی کردیم و ۲ دستگاه آمبولانس را به پایگاه مهران اضافه کردیم، اتوبوس آمبولانسی هلال احمر را هم در مرز مهران مستقر کردیم

 

معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام نیز در این نشست گفت:  طرح شهید حاج قاسم سلیمانی همچنان با قوت در کنار کادر بهداشت و درمان کار خود را ادامه می دهد.

 

سرهنگ نصرالهی بر لزوم برخورد دادستانی و پلیس فتا با کسانی که پروتکل‌ها را رعایت نمی کنند و کسانی که در فضای مجازی بحث واکسیناسیون را تخریب می کنند، تاکید کرد.

 

 مدیر کل بازرسی استان ایلام نیز در این نشست ابراز کرد: در بحث دورکاری، طبق پایشی که ما در ارزیابی دستگاه‌ها داشتیم، یکی از عوامل مهم معطل ماندن مردم، حضور نداشتن در محل کار بود و با توجه به عبور از شرایط سخت و همانطور که دکتر کریمیان هم بیان داشتند این موضوع از باب رسیدگی به امور مردم بررسی شود.

 

« مهدی اصلانی» تصریح کرد:  در بحث اربعین و بازگشت زائران باید طوری برنامه ریزی و پیش بيني شود که دانشگاه علوم پزشکی و سایر مسئولین  آمادگی پذیرش جمعیت زیاد زائران را داشته باشند/ طلیعه زاگرس

 

کد خبر 1095909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha