پایان مسابقه بین المللی مقالات قرآنی  در حرم مطهر امام حسین(ع)

آستان مقدس امام حسین(ع) از پایان مسابقه بین المللی مقالات قرآنی حسینی و اعلام نتایج آن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از dar-alquran، مرکز تحقیقات و مطالعات قرآنی وابسته به دارالقرآن کریم در آستان مقدس امام حسین(ع) اعلام کرد: مسابقه بین المللی مقالات قرآنی حسینی با شعار«النفس المطمئنه» به کارخود پایان داد.

 

شیخ علاء النعمانی، برگزار کننده این مسابقه گقت: پس از یک رقابت قوی با حضور نویسندگان و محققان دانشگاهی از کشورهای عربی و اسلامی و مشارکت محققا عراقی، کمیته ناظر بر این مسابقه نتایج آن را اعلام کرد.

 

وی افزود: هدف از برپایی این مسابقه گسترش علوم قرآنی اهل بیت(ع) و غنی سازی دانش با تحقیقات و مقالات علمی جامع و نشان دادن مظلومیت امام حسین(ع) است.

 

این مسابقه در چهار محور؛ قرآنی، اعتقادی، فکری و حقوق بشر برگزار شد. مقالات شرکت کنندگان براساس این محور و با رویکرد قرآنی بوده است.

 

پژوهش یا مقاله پژوهشگران و نویسندگان بین 300 تا 700 کلمه بوده است. این مقالات با برنامه WORD به دبیرخانه این مسابقه ارسال شده بود.

 

مرکز تحقیقات و مطالعات قرآنی جوایز نقدی را به سربرگزیده این مسابقه اهدا می کند. هاشم جعفر حسین از عراق  با مقاله «الحسین من شعائر الله» رتبه اول، رجاء البیطار از لبنان با مقاله «الحسین(ع) برؤیة غربیة» رتبه دوم، محمد حسین عبود با مقاله « البعد الانسانی فی فکر الحسین(ع) رتبه سوم را کسب کردند.

کد خبر 1095978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha