بیش از ۲۰۰ اثر به جشنواره آب و رسانه استان سمنان ارسال شد

فلاح لاله زاری بابیان اینکه اعمال الگوی مدیریت مصرف آب نیازمند فرهنگ‌سازی از طریق جشنواره‌های خبری و رسانه‌ای است گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰ اثر به جشنواره آب و رسانه استان سمنان ارسال‌شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «فرشید فلاح لاله زاری» در نشستی مشترک با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان در خصوص جشنواره آب و رسانه گفت: فرهنگ‌سازی و اجرای این‌گونه جشنواره‌ها با توجه به شرایط خطیر منابع آبی دراستان سمنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، بر تلاش برای برگزاری جشنواره آب و رسانه به‌صورت ملی از سال آینده تأکید کردوگفت: فرهنگ‌سازی برای اعمال الگوی مدیریت مصرف آب را از طریق برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری می‌توان در جامعه انجام داد.

 

وی، رسانه‌ها و خبرنگاران را مهم‌ترین بخش جامعه فرهنگی دانست و با اشاره به منابع آبی استان سمنان گفت: رسانه‌ها نقش بسزایی در فرهنگ‌سازی مصرف آب در جامعه دارند و باید به رسالت خود در این خصوص بپردازند.

 

فلاح لاله زاری تصریح کرد: مردم استان سمنان نیز توجه خاصی به رسانه‌ها دارند و این استان در بحث تشکل‌های رسانه‌ای نیز همواره جزء اولین‌ها بوده و در کشور دارای جایگاه ویژه است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به ارسال بیش از۲۰۰ اثر به این جشنواره در اولین سال برگزاری جشنواره آب و رسانه اظهار داشت: این جشنواره در سال‌های آینده توسعه خواهد یافت و استقبال بیشتر رسانه‌ها و خبرنگاران را به همراه خواهد داشت و امیدواریم در سال آینده شاهد برگزاری جشنواره آب و رسانه به‌صورت ملی و گسترده‌تر باشیم.

 

جشنواره آب و رسانه استان سمنان در بخش‌های خبر، عکس، گزارش، موشن‌گرافیک، مصاحبه،فیلم کوتاه ۶۰ ثانیه‌ای و پادکست و در موضوعات ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب و اصلاح الگوی مصرف در میان قشرهای مختلف جامعه، استفاده از ابزار هنر برای ترویج سبک زندگی اسلامی - ایرانی با رویکرد مدیریت مصرف بهینه آب، حساس کردن افکار عمومی نسبت به مسئله حفاظت از منابع آبی و بازچرخانی آب در صنعت، اقتصاد آب و مدیریت مصرف آب شرب، فرهنگ شهروندی و مدیریت مصرف آب شرب، مستندسازی فعالیت‌ها و پیشرفت‌های حاصل‌شده در صنعت آب و فاضلاب برگزار می‌شود.

 

این جشنواره توسط شرکت آب و فاضلاب و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری سمنان، شهرداری سمنان و تشکل‌های انجمن خبرنگاران و خانه مطبوعات برگزار می‌شود.

کد خبر 1096137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha