کانون های مساجد فرصتی برای ارتباط موثر با جوانان برای کارکردهای مطلوب فرهنگی است

حجت الاسلام گرجی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد بستر و فرصت مناسبی هستند تا با ارتباط موثر با نسل جوان و شناخت مسائل مهم فرهنگی کارکرد های مطلوبی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام مصطفی گرجی در حاشیه نشست با تعدادی از روحانیون و مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان کوهبنان با موضوع فهما ۱۴۰۰ گفت: فعاليت های فرهنگی و هنری نوعی ترجمه از امر به معرف و نهی از منكر است و در اين مسير بايد سه گانه دانايی، دردمندی و دين داری در ذهن و زبان و عمل متوليان حوزه فرهنگ متبلور باشد.

 

 

 

مدیرستادهماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان
افزود: همانطور كه شناخت معروف و منكر از ضروريات جدی آمران به معروف و ناهيان از منكر است فعاليت های فرهنگی و هنری نيز نيازمند مطالعه و شناخت دقيق و فهم عميق فرهنگی است.

 

 

 

وی با بیان اینکه ديدگاه ها و انديشه فرهنگی و هنری مقام معظم رهبری می تواند راهگشا باشد؛ اظهار کرد: تسلط درست و دقيق ايشان در حوزه های فرهنگی و هنری نشان از دغدغه مندی اجتماعی است.

 

 

گرجی ادامه داد: وقتی در مورد كانون های فرهنگی هنری مساجد اظهار نظر می كنند می فرمايند كانون های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نكنيد و در ادامه هگرايی و همكاری نهادهای فرهنگی را بيان می كنند که " البته با همكاری بسيج، برويد مطالعه كنيد و سخنی را كه متناسب با ذائقه جوان امروز است بيان كنيد."

 

 

 

وی با تاکید بر اینکه بايد در حوزه فرهنگ و هنر به تناسب تقاضا عرضه كرد؛ افزود: ما در روزگاری فعاليت فرهنگی انجام می دهيم كه مخالفان مجهز به سلاح روز داریم و دائماً در حال تبلیغ و فریب ذهن ها هستند و این کار را بر ما دشوار کرده است.

 

 

 

مدیرستاد کانون های مساجد استان کرمان تصریح کرد: امروز فضای مجازی که بسیار مورد تاکید مقام معظم رهبری است یک میدان نبرد است و در این میدان کسانی پیروز می شوند که مسلط و مستمر حضور داشته باشند.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد بستر و فرصت مناسبی هستند تا با ارتباط موثر با نسل جوان و شناخت مسائل مهم فرهنگی کارکردهای مطلوبی داشته باشند.

 

 

گرجی در پایان گفت: شهرستان کوهبنان از جمله شهرستان هایی است که در حوزه فرهنگ و هنر موفق درخشیده و امید است تا در جریان فهمای ۱۴۰۰ در حوزه کانون های فرهنگی هنری تلاشی بیش از پیش داشته باشد.

 

 

 

در جریان این سفر از رابط شهرستان و چند کانون برتر سال گذشته تقدیر شد.

کد خبر 1096209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha