توسعه خدمات کیفی و کمی به مددجویان با محوریت مساجد

تفاهم نامه همکاری کمیته امداد و سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی با هدف توسعه خدمات کیفی و کمی به مددجویان با محوریت مساجد منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «مجید مومنی» در مراسم امضا تفاهم نامه همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی که با حضور حجت الاسلام «مهدی عباسی» و اعضای شورای مدیران دو دستگاه در سالن جلسات کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: خانواده های تحت حمایت کمیته امداد از مقربان الهی هستند و خدمت به این خانواده ها افتخاری بزرگ برای کارکنان امداد است.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی افزود: امید است با انعقاد این تفاهم نامه همکاری و با بهره گیری از سرمایه های اجتماعی اقدامات خوبی در مسیر توانمندی خانواده های تحت حمایت برداشته شود.

 

وی توسعه فرهنگ خیر و احسان، اجرایی نمودن برنامه های زکات و احیای این واجب الهی، اجرای برنامه های فرهنگی مشترک، کاهش فقر و نابرابری، توسعه خدمات کیفی و کمی به مددجویان با محوریت مساجد را از مفاد این تفاهم نامه همکاری دانست و ادامه داد: تسهیلات قرض الحسنه تنها با 3 درصد کارمزد توسط صندوق امداد ولایت به خانواده ها نیازمند برای اشتغال، کارگشایی، مسکن، درمان و سایر موارد پرداخت می شود.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: این صندوق آمادگی دارد با هم افزایی صندوق های قرض الحسنه خانگی به این صورت که با سپرده گذاری مبالغ این صندوق های خانگی برابر آن سپرده نیز صندوق سپرده گذاری نموده و به افراد معرفی شده توسط این صندوق های خانگی تسهیلات  قرض الحسنه پرداخت نماید.

 

بهره گیری از افراد نخبه امداد و تبلیغات به منظور ترویج فرهنگ انفاق و دستگیری بیشتر از نیازمندان

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی ضمن قدردانی از مسئولان و کارکنارن کمیته امداد در راستای دستگیری از نیازمندان و محرومین، گفت: کمیته امداد اقدامات ارزشمند را در راستای ارتقای سطح زندگی مددجویان تحت حمایت انجام می دهد.

 

حجت الاسلام «مهدی عباسی» افزود: هم افزایی کمیته امداد و سازمان تبلیغات منشاء خدمات ارزشمند خواهد شد و نتیجه این همکاری مشترک خدمت بیشتر به محرومین است.

 

وی با بیان اینکه عمده جامعه مؤمن، متدین، معتقد و علاقمند به نظام از خانواده های تحت حمایت امداد هستند، اضافه کرد: در این خانواده ها استعداد و ظرفیت های قابل توجهی برای پیشرفت وجود دارد و در زمان جنگ بسیاری از رشادتها در میدان جنگ از درون این خانواده ها شکل گرفت.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه با این تفاهم نامه می توانیم  از افراد نخبه دو دستگاه برای همکاری مشترک به منظور ترویج فرهنگ انفاق و دستگیری بیشتر از نیازمندان بهره مند شویم، ادامه داد: امیدواریم این اقدامات خیر خواهانه باقیات صالحات برای ما و زمینه ساز شکل گیری جامعه پیش از ظهور ولی عصر (عج) باشد.

 

گفتنی است، این تفاهم نامه همکاری در 8 ماده، دو موضوع کاری و با اهداف استفاده از ظرفیتهای مشترک، حفظ کرامت خانواده های تحت حمایت و هماهنگی در امور خیر و احسان  با محوریت مساجد و با تعهدات مشترک دو دستگاه برای دو سال منعقد شد.

 

کد خبر 1096213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha