جایگاه خوزستان باید متناسب با توانمندی‌های استان ارتقا پیدا کند

خلیلیان با بیان اینکه خوزستان در ابعاد مختلف دارای ظرفیت‌های مهم و ویژه‌ای است از این رو جایگاه استان باید متناسب با این توانمندی‌ها ارتقا پیدا کند گفت: باید از منابع موجود جهت رفع محرومیت‌ها و ارتقای کیفیت و شرایط زندگی مردم استان استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «صادق خلیلیان» ظهر امروز (یکشنبه ۲۸ شهریور) در دیدار با اعضای بنیاد ایران ما اظهار کرد: استان خوزستان در ابعاد مختلف از جمله مرزهای آبی و خاکی، منابع نفت و گاز، صنایع مختلف و کشاورزی گسترده ظرفیت‌های مهم و ویژه‌ای دارد و طبیعتا باید جایگاه این استان متناسب با این توانمندی‌ها باشد. 

 

استاندار خوزستان افزود: امیدواریم بتوانیم استان را به جایگاه واقعی و شایسته آن رسانده و شاهد خوزستانی پیشرو، آباد و مدرن باشیم و آن را در بهترین شرایط به نسل‌های آینده تحویل دهیم. 

 

وی اضافه کرد: متاسفانه سال‌هاست خوزستان استانی مهاجرفرست شده و بایست سیر مهاجرت مردم به ویژه نخبگان با برنامه‌ریزی دقیق معکوس شود و این امر مستلزم استفاده از منابع استان جهت رفع محرومیت‌ها، ارتقای کیفیت و شرایط زندگی در استان و ایجاد جذبه برای ماندگاری مردم و حتی جذب مهاجر به خوزستان است. 

 

خلیلیان تصریح کرد: انفعال عجیب و ناهماهنگی های بسیار گسترده‌ای در سطح ادارات وجود دارد که این تصور را ایجاد کرده که مدیران مانع انجام کارها بوده و با خونسردی عجیب نظاره‌گر مشکلات هستند. 

 

وی عنوان کرد: خوشبختانه در روزهای اخیر تحرک بیشتری در مدیریت استان پیش آمده و تلاش کردیم بین دستگاه‌ها هماهنگی ایجاد کنیم؛ برای مثال پروژه‌ای در مسکن مهر سال‌ها معطل یک هماهنگی بین دستگاهی بود که در روزهای گذشته این هماهنگی را انجام دادیم و تا ۲۰ روز آینده این واحدهای مسکونی آماده و در اختیار مشمولان قرار می‌گیرد. 

 

استاندار خوزستان ابراز کرد: در بندر چوئبده آبادان مخزن آبی بود که در واقع تصفیه خانه شهر بود و سقف آن هم آسیب دیده بود؛ در کنار آن تصفیه خانه جدید و مدرنی ساخته شده بود که به دلیل نقص فنی قابل بهره‌برداری نبود که این موضوع سوال برانگیز است. 

 

وی یاد آور شد: استان خوزستان قبل از کمبود اعتبار و بودجه از ضعف مدیریت و ناکارآمدی ادارات و خونسردی مدیران در برابر عقب‌ماندگی ها و مشکلات رنج می‌برد که امیدواریم این شرایط تغییر کند.

 

کد خبر 1096238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha