گرافیک و طراحی پوستر بیشترین تاثیر را در انتقال پیام در فضای مجازی دارد

قاسمی با بیان اینکه امروز در بستر فضای مجازی هنر گرافیک است که مفاهیم و موضوعات را در کمترین زمان ممکن و ارزانترین قیمت به مخاطب منتقل می کند، گفت: موثرترین و کارآمدترین هنرها در بین هنرهای های تجسمی، هنر طراحی پوستر و گرافیک است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیر حوزه هنری استان ایلام در  مراسم به آغاز به کار کارگاه سه روزه گرافیک (خلق پوستر) در این استان، اظهار کرد: به جرات می توان گفت  که موثرترین و کارآمدترین هنرها در بین هنرهای های تجسمی، هنر طراحی پوستر و گرافیک است.

 

« محمدعلی قاسمی» ابراز کرد: گرافیک به نوعی ریشه در طراحی دارد و طراحی مبتنی بر مولفه ها و ویژگی های خاصی است که با کمترین هزینه و بیشترین تاثیر در دنیای دیجیتال امروز را دارد و بسیار تاثیرگذار است.

 

وی افزود: هنر گرافیک در وهله اول دارای سه شاخصه ماهیت، چیستی و چرایی و علایمی است در پوستر طراحی و خلق می شود،  نشانه هایی  که سمت سوی معنا و چرا و چیستی یک مفهوم را در قالب گرافیک خلق می کند و انسان را وادار به تامل می کند، پوستر حاوی نوعی اطلاع رسانی است که به ما که اطلاعات خاصی را به مخاطب منتقل می کند و در مرحله سوم انتقال دهنده نوعی پیام است.

 

مدیر حوزه هنری استان ایلام یادآور شد:  امروز در بستر فضای مجازی هنر گرافیک است که مفاهیم و موضوعات را در کمترین زمان ممکن و ارزانترین قیمت به مخاطب منتقل می کند.

قاسمی گفت: امروز در این کارگاه، در خدمت استاد مجلسی هم به صورت حضوری و هم در بستر  فضای مجازی با رعایت پروتکل های بهداشتی از دانش این استاد عزیز  در خصوص خلاقیت هایی که می تواند در رسالتی که هنرمندان در راستای تبیین مسائل فرهنگی و اجتماعی با آن روبرو هستند، بهره مند شویم و  از طریق خلق اثر گرافیکی این مفاهیم ارزشی را به جهانیان عرضه و ارائه دهند.

 

وی بیان کرد: در مناطقی مانند استان ایلام به واسطه ایجاد بسترهای آموزشی از جمله رشته های دانشگاهی در رابطه با حوزه هنرهای تجسمی فارغ التحصیلانی داریم اما در خصوص خلق اثر در بین این فارغ التحصیلان تعداد بسیار اندکی  وجود دارند که به خلق اثر  می پردازند.

 

مدیر حوزه هنری استان ایلام افزود: در استان ایلام  چندده فارغ التحصیل در رشته گرافیک وجود دارد اما در خلق  اثر و حضور هنرمندان در بستر جامعه و مکان های فرهنگی و هنری تعداد اندک است که نیاز به آسیب شناسی دارد.

 

قاسمی بیان کرد: امید است این سلسله جلسات و کارگاه های اموزشی با حضور هنرمندان رشته های مختلف در استان ادامه داشته باشد و در آینده بتوانیم خانه گرافیک حوزه هنری با حضور هنرمندان استان راه اندازی شود  تا از هنر این عزیزان در عرصه میدانی بیش از پیش بهره مند شویم.

 

گفتنی است، کارگاه سه روزه گرافیک (خلق پوستر) با حضور استاد مجتبی مجلسی، با موضوع ایلام مهد پایداری و  پایتخت خادمین حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) از ۲۸ تا ۳۰شهریور در محل حوزه هنری استان ایلام  به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام برگزار می شود.

 

کد خبر 1096245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha