۱۰۵ خادم و ۳۵۵ نفر، سهم استان زنجان از زائران اعزامی به کربلا 

به گفته مرادی نافچی ۵ موکب با ۱۰۵ نفر خادم و همچنین ۳۵۵ نفر از زائران مردمی به پیاده‌روی اربعین اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار کرد: الزامات بهداشتی پیاده‌روی اربعین براساس کمیته‌های 12 گانه ستاد اربعین به استان و فرمانداران شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

 


خدابخش مرادی افزود: کشور عراق برای اربعین امسال 60 هزار نفر سهمیه به جمهوری اسلامی ایران اختصاص داده است.

 


وی با اشاره به اینکه زائران و موکب‌داران اربعین امسال حتما باید 2 دُز واکسن خود را تزریق کرده باشند، افزود: همچنین باید 72 ساعت قبل از پرواز نیز تست pcr منفی و همچنین کارت واکسن را همراه خود داشته باشند.

 


این مسئول سهمیه استان را در دو بخش سهمیه موکب‌داران و سهمیه دوم نیز زائران عنوان کرد و گفت: موکب‌داران و خادمان به ستاد بازسازی عتبات عالیات و سهمیه مردمی نیز با ثبت‌نام در سامانه سماح بر عهده سازمان حج و زیادت گذاشته شده است.

 


مرادی افزود: 26 موکب ثبت‌شده دارای مجوز در استان زنجان وجود دارد که از این میان 5 موکب با 105 نفر خادم و همچنین 355 نفر از زائران مردمی به پیاده‌روی اربعین اعزام می‌شوند.

 


به گفته معاون سیاسی امنیتی استانداری  زنجان خاطرنشان کرد: واکسیناسیون صاحبان موکب‌ها و خادمان، اعزام ناظرین بهداشتی در کنار موکب‌ها، در جریان بودن فرآیند صدور گذرنامه و و روادید برای ثبت‌نام‌کنندگان، توجیه دفاتر زیارتی و هماهنگی با شرکت‌های حمل‌ونقل جهت خودداری از اعزام مسافران به شکل زمینی به مرزها از جمله این اقدامات است.
مرادی ادامه داد: تاکید دستورالعمل ستاد اربعین، صیانت از سلامت مردم است.

 

 

معاون استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: واکسیناسیون اساتید، معلمان، کارکنان و ارائه‌دهندگان خدمات در مدارس و دانشگاه‌ها، تدوین دستورالعمل بهداشتی در هر یک از مراکز بر اساس دستورالعمل‌های وزارت علوم و آموزش و پرورش، اتخاذ سناریوهای مختلف برای بازگشایی حضوری، مجازی و ترکیبی از حضوری و مجازی، اطلاع‌رسانی به دانشجویان غیربومی جهت واکسینه شدن در استان خودشان از جمله رویکردها و اقدامات در این زمینه بوده است.

 


وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 90 درصد دانشجویان بومی، اساتید، کارنان و ارائه‌دهنگان خدمات در دانشگاه‌ها واکسینه شده‌اند، خاطرنشان کرد: در صورت حضوری بودن دانشگاه‌ها موضوع تامین غذا مطرح می‌شود که از سازمان‌های صمت و جهاد کشوارزی خواسته شده که مواد غذایی مورد نیاز را تامین کنند.

کد خبر 1096247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha