ستاد احیا و بازسازی قنوات خراسان جنوبی تشکیل شد

ستاد احیا و بازسازی و مدیریت قنوات خراسان جنوبی با حضور استاندار و جمعی از مدیران دستگاههای مرتبط با امر بازسازی قنوات در استان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، اولین جلسه ستاد احیا، بازسازی و مدیریت قنوات خراسان جنوبی با حضور استاندار و جمعی از مدیران دستگاههای مرتبط با امر بازسازی قنوات عصر امروز (28 شهریور) در سالن جلسات استاندار تشکیل شد.

 

«غلامرضا قوسی» رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در این جلسه با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در بحث مرمت قنوات علاوه بر موضوع ایجاد اشتغال و بهره وری بیشتر برای کشاورزان، به موضوع امنیت هم توجه جدی دارد، گفت: خراسان جنوبی استانی مرزی است که احیای قنوات در روستاها باعث ماندگاری جمعیت خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه مرمت و بازسازی قنوات، پیشگیری از سیل خوردگی، تقویت میزان آبدهی قنوات و مدیریت و نگهداری از قنوات از جمله موضوعات مهم در ستاد احیای قنوات است، افزود: در تمامی این موضوع به خصوص مدیریت و نگهداری از قنوات نقش مردم محلی و روستاییان بسیار مهم است.

 

«حسن اکبری» مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هم با اشاره به اهمیت اولویت بندی در احیا و مرمت قنوات استان، گفت: مرمت همه قنوات استان زمان بر است و اعتبار بالایی می خواهد، لذا بهتر است قنوات براساس جمعیت بهره بردار و مشارکت مردم در طرح اولویت بندی و مرمت شوند.

 

وی با اشاره به اهمیت، مشارکت مردم در طرح احیای قنوات، ادامه داد: چنانچه مردم در احیای قنوات مشارکت داشته باشند، برای حفظ و نگهداشت آن هم تلاش بیشتری خواهند کرد.

 

«احمد خامسان» رئیس دانشگاه بیرجند هم در این جلسه با اشاره به آمادگی دانشگاه بیرجند در خصوص کمک های علمی به موضوع احیای قنوات، گفت: در زمینه های علمی می توانیم چندین نفر از اساتید و متخصصان آب در استان را می توانند به جنبه های علمی موضوع کمک کنند، به ستاد معرفی کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه قنوات در کشور با بودجه خود مردم ایجاد شدند، لذا لازم است که برای مردم آن هم مردم را دخیل کرد، خاطرنشان کرد: اینکه همه کار به دولت واگذار شود، به دلیل محدودیت اعتبارات جواب نمی دهد به همین دلیل تاکید می شود که گره زدن کار به اعتبارات دولتی بی نتیجه است.

 

 

 

 

 

کد خبر 1096259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha