مرمت ۸۰ درصد قنوات خراسان جنوبی توسط بسیج سازندگی

هنری با اشاره به اینکه بسیج سازندگی از سال ۸۸ فعالیت خود در موضوع احیای قنوات را آغاز کرده است، گفت: در حال حاضر مرمت ۸۰ درصد قنوات خراسان جنوبی را بسیج سازندگی بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی هنری» عصر امروز (28 شهریور) در اولین جلسه ستاد احیا و بازسازی و مدیریت قنوات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی از سال 88 در زمینه مرمت قنوات در خراسان جنوبی فعالیت دارد، اظهار داشت: در حال حاضر کار احیا و مرمت 80 درصد قنوات استان توسط بسیج سازندگی اجرایی می شود.

 

وی با بیان اینکه حفاظت از قنوات در برابر سیل بسیار مهم است، گفت: بسیج سازندگی قنوات زیادی را احیا کرده به دلیل توجه به موضوع حفاظت، در برابر سیل هیچ مشکلی برای قنات ها به وجود نیامده است.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه مشارکت دادن مردم در موضوع حفاظت از قنوات می تواند هزینه های کار را بسیار پایین بیاورد، اظهارداشت: باید طی یک طرح مطالعاتی با استفاده از مقنی های کار کشته، برآورد هزینه ای برای احیای هر یک از قنواتی که در اولویت قرار دارند، صورت گیرد.

 

هنری با تاکید بر اهمیت نظارت جدی بر روی کار احیای قنوات، گفت: چون کار در زیر زمین انجام می گیرد باید یک نظارت جدی باشد، تا بعدها به مشکل نخوریم.

 

وی با اشاره به اینکه برای امر بازسازی و احیای قنوات می توان از مشارکت خیرین نیز بهره گرفت، خاطرنشان کرد: اعتبارات دولتی نمی تواند پاسخگوی این موضوع باشد.

 

کد خبر 1096265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha