برنامه های هفته دفاع مقدس با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی در سنقر و کلیایی برگزار می شود

کماسی، گفت: امسال بیشتر برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس با توجه به تداوم شیوع کرونا، بر حسب شرایط موجود با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌های گروهی طراحی و برگزار می‌شود.

محمد رضا کماسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، ایثارگران و خانواده های معظم آنان بر همه اقشار جامعه اسلامی ضروری است؛ چرا که امنیت و آرامش امروز را مدیون رشادت‌های آنها می دانیم.

 

مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سنقروکلیایی با اشاره به برنامه های هفته دفاع مقدس در شهرستان افزود: برگزاری مسابقات فرهنگی هنری با موضوعات نقاشی و کتابخوانی، برگزاری نمایشگاه عکس دفاع مقدس با نام"لایه های پنهان جنگ" ، تقدیر از هنرمندان و نویسندگاه فعال حوزه دفاع مقدس، تجهیز کتابخوانه های کوچک اصناف به کتابهای دفاع مقدس و فضا سازی و نصب پلاکادر های مرتبط در سردرب اداره  از  مهمترین برنامه های فرهنگی هنری این شهرستان در راستای پاسداشت هفته دفاع مقدس است.

 

وی خاطر نشان کرد: مراسم گلباران و عطر افشانی مزار شهدای سنقر  با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و تجلیل از رزمندگان، جانبازان ، آزادگان با حضور ​ اهالی فرهنگ و هنر شهرستان و با رعایت پروتکل های بهد اشتی و زدن ماسک برگزار خواهد شد.

 

کماسی اظهار کرد: هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریورماه آغاز می‌شود که بر اساس آمارهای موجود پنج میلیون نفر ایرانی در جنگ تحمیلی شرکت کردند که از این تعداد افزون بر ۲۲۰ هزار نفر به شهادت رسیدند. از میان شهدای جنگ تحمیلی، ۱۶ هزار نفر در بمباران مناطق مسکونی شهید شدند و بقیه در جبهه های نبرد حق علیه باطل به درجه شهادت نائل آمدند که از میان این شهدا شهرستان سنقروکلیایی ۴۱۷ شهید را به این انقلاب تقدیم داشته است. 

 

مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سنقروکلیایی گفت: ما هر چه داریم از فداکاری و گذشت رزمندگان دوران دفاع مقدس است و آسایش و آرامش امروز ما مرهون فداکاری‌های شهدا و ایثارگران است که هستی خود را برای پاسداری از کشور در طبق اخلاص گذاشتند.

 
کد خبر 1096293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha