بنگاه‌های دولتی باید به اهل عمل واگذار شود تا عملیاتی شود

پورابراهیمی با اشاره به اینکه بنگاه‌های دولتی باید به اهل عمل واگذار شود تا عملیاتی شود، گفت: باید ساختار نهاد‌های عمومی، اصلاح و تصمیمات آن‌ها از دولت جدا شود؛ آن‌ها باید به منافع خود فکر کنند نه منافع دولت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، محمد رضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی شب گذشته (یکشنبه 28 شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما کاهش سهم دولت در اقتصاد، ارتقای کارآیی بنگاه‌های اقتصادی، گسترش مالکیت در سطح عموم و رقابت پذیری را از اهداف اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ برشمرد و افزود: دولت با اجرای سیاست‌های اصل ۴۴, بدهی‌های خود را تسویه می‌کند و این موضوع از ماهیت اصلی خود خارج شده است. بنگاه‌های دولتی باید به اهل عمل واگذار شود تا عملیاتی شود.

 

پورابراهیمی با اشاره به اشکالات ساختاری نهاد‌های عمومی غیر دولتی گفت: در دنیا سازمان‌هایی مانند تامین اجتماعی توسط دولت اداره نمی‌شوند. در ایران سازمان تامین اجتماعی حتی یک ریال از بودجه عمومی کشور استفاده نمی‌کند، اما رئیس آن توسط دولت انتخاب می‌شود در حالی که این سازمان به کارگران و کارفرمایان تعلق دارد و در همه جای دنیا، دولت‌ها بر روی این سازمان‌ها فقط نظارت می‌کنند.

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر ساختار کنونی رد دیون ادمه یابد، انحراف است، اما اگر ساختار اساسی آن اجرا شود، درست است، تاکید کرد: نحوه اداره صندوق‌های بازنشستگی باید اصلاح و از اداره دولتی خارج شود و دولت باید فقط نظارت کند.

کد خبر 1096295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha