بنگاه‌های دولتی باید به اهل عمل واگذار شود تا عملیاتی شود/برگزاری بیست و یکمین جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا

بنگاه‌های دولتی باید به اهل عمل واگذار شود تا عملیاتی شود، ابلاغ مصوبه رفع موانع واگذاری سهام دولت در شرکت پالایش نفت شازند، ماهیت اقتصاد ایران و تاجیکستان مکمل هم است برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، بنگاه‌های دولتی باید به اهل عمل واگذار شود تا عملیاتی شود، ابلاغ مصوبه رفع موانع واگذاری سهام دولت در شرکت پالایش نفت شازند، ماهیت اقتصاد ایران و تاجیکستان مکمل هم است از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه ۲۹ شهریور است.

ابلاغ مصوبه رفع موانع واگذاری سهام دولت در شرکت پالایش نفت شازند

هیات وزیران در جلسه مورخ ۲۴ شهریور ۱۴۰۰، به منظور رفع موانع واگذاری سهام دولت در شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران را موظف کرد بدهی ناشی از دریافت تسهیلات صندوق انرژی بانک ملت برای توسعه شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند به مبلغ ۷۷۸ میلیون و ۶۲ هزار و ۲۳۳ یورو بابت اصل و فرع تسهیلات مذکور منتهی به پایان سال ۱۳۹۹ و سایر هزینه های مترتب را به میزان اعلامی بانک مورد نظر و از محل وجوه حاصل از صادرات فرآورده های نفتی شرکت پالایش نفت موصوف مستقیماً برداشت و تسویه کند.

 

بیست و یکمین جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا عصر روز سه شنبه برگزار می شود

بابک دین پرست دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا با اعلام این خبر که بیست و یکمین جلسه این قرارگاه عصر روز سه شنبه برگزار می شود، گفت: در نشستی که با حضور نمایندگان همه دستگاههای عضو قرارگاه در محل وزارت کشور برگزار می شود، آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا و مهار موج پنجم بیماری در کشور، آخرین وضعیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان ها، آخرین وضعیت تامین واکسن کرونا و روند اجرای طرح ملی واکسیناسیون، آخرین وضعیت اجرای طرح شهید سلیمانی؛ گزارش اقدامات انجام شده در راستای افزایش تعداد مراکز واکسیناسیون  مورد بررسی و تصمیم گیری قرار می گیرد.

 

عضویت در پیمان شانگهای ما را در مسیر تحریم‌‌ناپذیری مقاوم‌تر خواهد کرد

مهدی عسگری، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: عضویت در سازمان شانگهای ضمن اثبات عزم دولت در ارتباط سازنده با جهان، کارت‌های مؤثری را برای بازی در حوزه اقتصاد در اختیار ایران قرار خواهد داد.

 

این اتفاق نقش مؤثری در پیمـان‌هـای اقتصـادی آسـیایی، اقیانوسـیه و پاسـفیک به ما می‌دهد و ما را در مسیر تحریم‌‌ناپذیری مقاوم‌تر خواهد کرد.

 

بنگاه‌های دولتی باید به اهل عمل واگذار شود تا عملیاتی شود

محمد رضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی شب گذشته (یکشنبه 28 شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما کاهش سهم دولت در اقتصاد، ارتقای کارآیی بنگاه‌های اقتصادی، گسترش مالکیت در سطح عموم و رقابت پذیری را از اهداف اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ برشمرد و افزود: دولت با اجرای سیاست‌های اصل ۴۴, بدهی‌های خود را تسویه می‌کند و این موضوع از ماهیت اصلی خود خارج شده است. بنگاه‌های دولتی باید به اهل عمل واگذار شود تا عملیاتی شود.

 

پورابراهیمی با اشاره به اشکالات ساختاری نهاد‌های عمومی غیر دولتی گفت: در دنیا سازمان‌هایی مانند تامین اجتماعی توسط دولت اداره نمی‌شوند. در ایران سازمان تامین اجتماعی حتی یک ریال از بودجه عمومی کشور استفاده نمی‌کند، اما رئیس آن توسط دولت انتخاب می‌شود در حالی که این سازمان به کارگران و کارفرمایان تعلق دارد و در همه جای دنیا، دولت‌ها بر روی این سازمان‌ها فقط نظارت می‌کنند.

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر ساختار کنونی رد دیون ادمه یابد، انحراف است، اما اگر ساختار اساسی آن اجرا شود، درست است، تاکید کرد: نحوه اداره صندوق‌های بازنشستگی باید اصلاح و از اداره دولتی خارج شود و دولت باید فقط نظارت کند.

 

ماهیت اقتصاد ایران و تاجیکستان مکمل هم است

محمد تقی صابری، سفیر ایران در تاجیکستان شب گذشته (یکشنبه 28 شهریور) در بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما درباره امضای اسناد همکاری میان ایران و تاجیکستان و تاثیر آن بر روابط دو کشور با اشاره به اینکه امیدواریم تا سال آینده بتوانیم سقف مبادلات دو کشور ایران و تاجیکستان را تا ۵۰۰ میلیون یورو برسانیم، گفت: رئیس جمهور کشورمان برای شرکت در بیست و یکمین اجلاس سران شانگ‌های در پاسخ به دعوت رسمی رئیس جمهور تاجیکستان به این کشور سفر کرد.

 

وی با اشاره به اینکه پس از چندین سال، عضویت دائمی ایران در این سازمان پذیرفته شد، ادامه داد: در حاشیه این اجلاس، مذاکرات خوبی میان سران دو کشور ایران و تاجیکستان انجام و به امضای ۸ سند همکاری منجر شد. این اسناد در حوزه‌های فنی و حرفه ای، حمایت اجتماعی، انتقال محکومان، امور ورزش و جوانان، کشاورزی، اقتصادی و فنی، گردشگری و گمرکی است.

 

سفیر ایران در تاجیکستان با تاکید بر اینکه ماهیت اقتصاد ایران و تاجیکستان مکمل هم است، گفت: اما اکنون به علت مشکلاتی مانند ترانزیت، در ظرفیت مطلوب نیست که امید داریم با امضای این اسناد تا سال آینده بتوانیم سقف مبادلات دو کشور را تا ۵۰۰ میلیون یورو برسانیم.

 

صابری با بیان اینکه در زمینه همکاری‌های اقتصادی، علاقمندی مردم دو کشور به استفاده از کالا‌های یکدیگر عامل مهمی است، افزود: در بسیاری از حوزه‌های خدمات فنی و مهندسی و مصالح ساختمانی به تاجیکستان صادرات داریم و از این کشور پنبه و آلومینیوم به ایران وارد می‌شود. وزرا برای عملیاتی شدن این یاداشت تفاهم ها، هماهنگی کردند و از ظرفیت کمیسیون مشترک استفاده و مصوبات را به فوریت اجرا می‌کنیم.

 

سفیر ایران در تاجیکستان با اشاره به اینکه وزرای ذیربط باید با هم نشست داشته باشند و رفت و آمد‌های مسئولان با یکدیگر بیشتر و گروه‌های کاری برای عملیاتی شدن این اسناد تشکیل شود تا بتوانیم تا سال آینده به نتایج ملموسی برسیم، افزود: تسهیلاتی که برای فعالیت تجار و فعالان اقتصادی بر اثر امضای این اسناد حاصل می‌شود تاثیرات بسیار مثبتی خواهد داشت.

 

کد خبر 1096320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha