۱۰ هزار شغل در گیلان برای مددجویان کمیته امداد ایجاد می‌شود

اهرابی با بیان اینکه قرار است ۱۰ هزار شغل در گیلان برای مددجویان کمیته امداد ایجاد شود گفت: برای اجرای این طرح ۴۰۳ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «عباس اهرابی» شامگاه یکشنبه( 28 شهریور) در گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: بالغ بر دو دهه است که جشن ملی عاطفه‌ها در آستانه بازگشایی مدارس در سراسر کشور از جمله گیلان برگزار می‌شود که امسال با توجه به فرارسیدن ایام اربعین این آئین با نام شور عاطفه‌ها در استان اجرایی خواهد شد.

 

مدیرکل کمیته امداد گیلان از ارتزاق بالغ بر 145 هزار خانوار در استان از این نهاد حمایتی خبر داد و با بیان اینکه از این تعداد 127 هزار خانوار کمک معیشتی ماهیانه هم دریافت می‌کنند تصریح کرد: امسال از 20 شهریور تا 11 مهر شور ملی عاطفه‌ها همزمان با سراسر کشور با شعار"با هم مشق محبت بنویسیم" در گیلان هم برگزار می‌شود.

 

اهرابی تحت پوشش بودن 20 هزار دانش‌آموز در گیلان توسط کمیته امداد را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: تمام دفاتر کمیته امداد در گیلان و 230 مرکز نیکوکاری ما در گیلان برای شور عاطفه‌ها فعال شده‌اند، از طرفی در سال گذشته موق شدیم چهار هزار دستگاه تبلت را با کمک خیران آماده کرده و به دانش‌آموزان تحت پوشش تحویل دهیم.

 

وی با اشاره به اینکه در صورت حضوری شدن آموزش در مدارس ماسک و دیگر وسایل حفاظت فردی هم تهیه و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد اضافه کرد: اولویت ما در نهاد کمیته امداد برای رسیدگی و توزیع این دست از اقلام بهداشتی، خانواده‌های نیازمند و مناطقی در سطح استان گیلان است که محرومند.

 

مدیرکل کمیته امداد گیلان از کمک هفت میلیارد و 500 میلیون تومانی گیلانی‌ها در جشن عاطفه‌های سال گذشته خبر داد و یادآور شد: امسال پیش‌بینی می‌کنیم که کمک‌های شور ملی عاطفه‌ها در گیلان به حدود 10 میلیارد برسد و تاکنون هم که چند روزی از این آئین گذشته مردم نزدیک به سه میلیارد تومان کمک کرده‌اند.

 

اهرابی با بیان اینکه مردم می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری  #013*8877* وارد سامانه آن لاین جهت شرکت در شور عاطفه‌ها شوند عنوان کرد: کمیته امداد گیلان در دوران اوج گیری شیوع کرونا اقدامات وسیعی در حوزه تامین و توزیع ماسک، دستکش، الکل و همچنین بسته‌های غذایی را در اختیار مردم قرار دادیم.

 

وی کمک 14 میلیارد و 770 میلیون تومانی مردم گیلان در سال گذشته بابت شرکت در طرح اطعام حسینی را هم مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: امسال نیز تا این لحظه 17 میلیارد و 275 میلیون تومان مردم به ما کمک کردند تا به موجب آن غذای گرم را به دست نیازمندان برسانیم.

 

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به اینکه در راستای توسعه اشتغال و کارآفرینی قرار است امسال به کمیته امداد گیلان 403 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شود اذعان کرد: از این مبلغ که برای ما تصویب کرده‌اند تا این لحظه 51 میلیارد تومان را جذب کرده‌ایم و قرار است 10 هزار شغل در گیلان ایجاد شود.

 

اهرابی ساخت مسکن را هم از دیگر برنامه‌های مورد تاکید کمیته امداد گیلان دانست و خاطرنشان کرد: امسال قصد داریم پنج هزار خدمت مسکن را در قالب خرید، ودیعه، تعمیر و ساخت در اختیار مددجویان خود در کمیته امداد قرار بدهیم علاوه بر آن در حوزه ودیعه مسکن هم تا سقف 30 میلیون تومان تسهیلات می‌پردازیم.

کد خبر 1096349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha