وضعیت کیفیت بهداشتی هوای استان لرستان اعلام شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: کیفیت بهداشت هوای شهرهای مرکز و جنوب استان لرستان در وضعیت زرد قرار دارد.

«مریم کوشکی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: به منظور اطلاع از وضعیت کیفیت بهداشتی هوای استان در سه شهرستان خرم آباد، بروجرد و پلدختر دستگاه‌های اندازه‌گیری ذرات معلق هوای آزاد نصب شده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود:  دستگاه‌های سنجش ذرات معلق  هوای آزاد قابلیت اندازه‌گیری کل ذرات معلق به ویژه ذرات با قطر ۲.۵ و ۱۰ میکرون که به لحاظ بهداشتی را دارند.

 

وی ابراز کرد: این دستگاه‌ها شاخص‌های مهمی همچون دما، فشار، رطوبت نسبی و شاخص آلودگی هوا (A Q I) را دارند.

 

کوشکی بیان کرد: انتخاب شهرهای خرم‌آباد، بروجرد و پلدختر برای نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های سنجش ذرات معلق  هوای آزاد  بر اساس بعد جمعیتی و تعداد دستگاه‌های اندازه‌گیری سازمان محیط زیست است.

 

وی خاطرنشان کرد: اندازه‌گیری ذرات معلق هوای آزاد در راستای انجام تکالیف قانونی و سازمانی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان است.

 

کوشکی بیان کرد: شمال استان با محوریت شهرستان بروجرد هم اکنون از نظر وضعیت بهداشتی هوای استان در وضعیت سبز قرار دارد و وضعیت هوای این شهرستان پاک است.

 

وی ادامه داد: شاخص آلاینده های هوا در شمال استان 2/31 و ذرات کوچکتر از 10 میکرون 7/33 و ذرات کوچکتر از 2.5 میکرون 8/51 اعلام شده است.

 

کوشکی خاطرنشان کرد: مرکز استان با مرکزیت شهرستان خرم آباد هم در وضعیت زرد قراردارد و کیفیت هوای این شهرستان هم در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

 

وی ابراز کرد: شاخص آلاینده های هوا در مرکز استان 8/51 و ذرات کوچکتر از 10 میکرون 6/56 و ذرات کوچکتر از 2.5 میکرون 2/11 اعلام شده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: جنوب استان لرستان با مرکزیت شهرستان پلدختر هم در وضعیت زرد و کیفیت هوای قابل قبول قرار دارد.

 

کوشکی اظهار کرد: شاخص آلاینده های هوا درجنوب استان 3/74 و ذرات کوچکتر از 10 میکرون 1/102 و ذرات کوچکتر از 2.5 میکرون 3/22اعلام شده است.

کد خبر 1096365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha