۱۰ هزار نفر پیشکسوت دفاع مقدس در کردستان تجلیل می‌شوند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و‌ نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: ۱۰ هزار نفر پیشکسوت دفاع مقدس در استان تجلیل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، سردار ذبیح‌الله مالکی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و‌ نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان در جمع اصحاب رسانه استان با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی و با تبریک هففته دفاع مقدس به ملت ایران اظهار کرد: امسال هفته دفاع مقدس با اربعین حسینی تقارن دارد و به فرموده مقام معظم رهبری، دفاع مقدس اوج افتخار ملت ایران است.

 

وی با اشاره به اینکه گفتمان دفاع مقدس دارای ویژگی‌های ایثار و شهادت  است، افزود: در هرجنگی که بر ایران تحمیل شده  قطعه‌ای از خاک ایران گرفته شده اما در دوران هفته دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک ایران توسط دشمن تصاحب نشد.

 

وی اعلام کرد: در هفته دفاع مقدس برنامه‌هایی شامل تجلیل از همه پیشکسوتان سراسر کشور اتفاق می‌افتد و در همه شهرهای کردستان نیز یازده ستاد تشکیل شده تا زمینه تجلیل از پیشکسوتان را فراهم کنند.

 

سردار مالکی اضافه کرد: در کشور ۵۵۰ ستاد تشکیل شده که همزمان با سراسر کشور مراسم نمادین تجلیل از پیشکسوتان برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و‌ نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان افزود: ۷۰۰ برنامه فرهنگی در استان برای هفته دفاع مقدس پیش بینی سده و به دلیل ویروس کرونا نمایشگاه و رژه برگزار نخواهد شد اما با استفاده از ظرفیت فضای مجازی برنامه‌ها انجام می‌گیرد.

 

سردار مالکی تصریح کرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان بومی‌سازی سده و با همکاری همه ارگان‌ها انجام می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در کردستان از ده هزار نفر پیشکسوت دفاع مقدس تجلیل می‌شود، گفت: به صورت نمادین از ۴۱ نفر از پیشکسوتان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تجلیل خواهد شد که استاندار کردستان نیز اعلام همکاری کرده‌اند.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و‌ نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان در خصوص باغ موزه دفاع مقدس کردستان بیان کرد: زمین ۹ هکتاری در میدان ۱۲ فروردین از منابع طبیعی گرفته شده تا زمینه احداث باغ موزه دفاع مقدس در سنندج فراهم شود.

کد خبر 1096391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha